اینفوگرافیکچندرسانه ای

۷ راه تامین مالی استارتاپ ها + اینفوگرافیک

۷ منبع قابل اعتماد که می‌توانند سرمایه‌ی یک استارت آپ را تامین کنند.

به عنوان یک کارآفرین، یکی از چالش‌های بزرگ، تامین مالی استارتاپ است. یکی از دلایل دشوار بودن تامین بودجه آن است که بسیاری از کارآفرینان انتظارات غیرواقعی در مورد چگونگی تامین مالی شرکت‌های آن‌ها است. بنابراین، آن‌ها زمان و منابعی را در راهی صرف میکنند که به ندرت به موفقیت منتج می‌شوند.

 ۷ منبع قابل اعتماد برای تامین مالی استارتاپ

  • پس انداز و تامین سرمایه شخصی

از پس اندازتان استفاده کنید یا تا زمانی که به تامین سرمایه خارجی دست نیافته‌اید، کار روزانه خود را حفظ کنید و بخشی از دستمزدتان را برای تامین مالی استارتاپ خود بکار ببرید.

هشدار: همه پس اندازتان را وارد کار نکنید، مقداری از آن را برای وضعیت‌های اضطراری نگاه دارید.

روش های تامین مالی استارتاپ

  • تامین مالی جمعی

تامین مالی جمعی راهی عالی برای تمرین ارائه خودتان، شناخت مخاطبان و شناساندن محصول تان است. در صورتی که در تامین مالی جمعی موفق باشید، پیش از آنکه لازم باشد سرمایه گذاران آینده را به سرمایه‌گذاری متقاعد کنید، خود را به عنوان یک محصول پذیرفتی در بازار به اثبات رسانده‌اید.

هشدار: موفقیت دیگران گمراه‌تان نکند. قرار نیست مثل برخی کمپین‌های موفق تا ۵۰۰ برابر بیشتر از هدفی که تعیین کرده‌اید، جذب سرمایه کنید. از آنجا که آماده و اجرا کردن کمپین‌ ماه ها طول می کشد، می‌تواند برنامه زمانی شما را به هم بزند.

  • خانواده و دوستان

بدون حمایت خانواده و دوستان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم ریسک نخواهند کرد. اگر خانواده و دوستان به اندازه‌ی کافی نسبت به توانمندی ایده‌ی شما در بازپرداخت وجه، اطمینان نداشته باشند، چرا سرمایه‌گذاران خطرپذیر باید داشته باشند؟

هشدار: از کسانی که ظرفیت از دست دادن پولشان را ندارند درخواست قرض دادن پول نکنید. پولی که از افراد می‌گیرید را به طور حقوقی ثبت کنید تا هر کسی نسبت به تعهدات آگاه باشد. (آیا به آن‌ها سود خواهید داد؟ آیا سهام می‌خواهند؟ چه زمانی توقع بازپرداخت دارند؟)

  • وام‌دهندگان سنتی

آماده گسترش کسب و کارتان هستید اما قادر به تامین سرمایه‌ی بیشتر نیستید. با درک مناسبی از ریسک کسب و کارتان، ارزش آن  و مدل درآمدی مشخص به نزد بانک‌ها بروید.

هشدار: بانک ها وام‌دهنده هستند نه سرمایه‌گذار. کسب و کار شما باید به مرحله‌ای رسیده باشد که آن‌ها بتوانند عملکردش را ارزیابی کنند و بر اساس آن به شما اعتبار تخصیص دهند.

  • سرمایه‌گذاران فرشته

این سرمایه‌گذاران از کسب و کارها در ازای سهامی که دریافت می‌کنند، حمایت می‌کنند. آن‌ها اغلب با یکدیگر یک شبکه می‌سازند و علاوه بر تجمیع منابع به ارائه مشاوره به شرکت‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌پردازند.

  • مراکز رشد

بعضی از مراکز رشد در سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنند و نیروی حمایتی در حوزه‌های جذب سرمایه، بازاریابی، فروش و استراتژی، به اضافه‌ی شبکه‌ای از متخصصین را در اختیارتان قرار می‌دهند.

هشدار: چون آن‌ها در موفقیت شما سهیم هستند، افراد مرکز رشد در تصمیم‌گیری‌های شما داخل می‌شوند و همیشه این امکان وجود داره که با دیدگاه شما مخالف باشند.

تامین مالی استارتاپ

  • سرمایه‌گذاران خطرپذیر

سرمایه‌گذاران خطرپذیر در مراحل اولیه یا رشد در ازای دریافت سهام اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، نیروهای متخصصی برای ارائه‌ی راهنمایی به کسب و کارهایشان مورد سرمایه‌گذاریشان در اختیار دارند تا مسیر رشد آن را تضمین کنند. در صورتی که تجربه زیادی در راه‌اندازی کسب وکار ندارید این مورد کمک کننده خواهد بود.

هشدار: با توجه به این که سهامدار هستند به اظهار نظر خواهند پرداخت. سرمایه‌گذاران خطرپذیر ممکن است که بخواهند عضوی از تیم شان را به رده‌ی بالای مدیریتی شما وارد کنند یا بر تصمیمات کلان شما نظارت داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *