اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – دسترس پذیری تضمین شده

دسترس پذیری تضمین شده؛ دسترسی مطمئن و بهینه به خدمت‌ها و کالاها می‌باشد.

مدل ” دسترس پذیری تضمین شده ” دارای سابقه‌ای بسیار قدیمی است که در پرداخت دستمزد به پزشکان در ازای تضمین حفظ سلامتی به جای هزینه‌ی درمان در چین باستان استفاده شده است. این مدل در اقتصاد خصوصی در میان مفاهیم مدیریت ناوگان‏‌های حمل و نقلی مشهور شد و برای اولین بار در ناوگان خودروهای شرکت PHH استفاده شد. از مزایای این مدل کسب و کار می‌توان به کاهش هزینه‌های خرابی و ایجاد روابط طولانی مدت قوی با مشتریان اشاره کرد.

در این مدل امکان اعمال یک پریمیوم گران قیمت برای مشتریان در صورت وجود مدل B2B و حیاتی بودن قابلیت دسترسی وجود دارد و نیازمند مهارت در اداره‌ی ماهرانه‌ی بحران‌های پیش‌بینی نشده مربوط به مشتریان می‌باشد.

نمونه شرکت‌های استفاده کننده از این مدل

IBM تولیدکننده‌ی سخت‏‌افزار، نرم‌افزار و زیرساخت‏‌های کامپیوتری است که در سال ۱۹۹۲ با سقوط سریع قیمت کامپیوتر در دهه ۹۰ با ضرر ۸.۱ بیلیون دلاری مواجه شد و شرکت از فروشنده‌ی مستقیم محصولات به ارائه‏‌دهنده‌ی خدمات راه‏‌حل‌گرا تبدیل شد و برای پاسخ به مشکل به وجود آمده و تعمیر و نگهداری از زیرساخت‌های کامپیوتری در سازمان‌های مختلف با دسترس‏‌پذیری تضمین شده را آغاز کرد که منجر به احیا دوباره‌ی شرکت شد.

machinerylink ارائه‎کننده‌ی تجهیزات و خدمات در حوزه‌ی ماشین‌آلات کشاورزی است که امکان اجاره‌ی محصولات و دسترسی به اطلاعات مربوطه مانند شرایط آب ‏وهوایی، قیمت و روندهای بازار، شرایط استفاده و… را فراهم ساخته است. این شرکت موفق به جذب مشتریان فراوان به دلیل هزینه‌ی بسیار پایین‏‌تر این روش نسبت به خرید ماشین‏ آلات شده است و  از پیشگامان این بازار در آمریکا به مدد به‏ کارگیری این مدل می‌باشد.

ABB زیرمجموعه‌‏ای از گروه ABB، در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات تعمیر و نگهداری توربوشارژرها است که دسترسی جهانی به یک سرویس ۲۴ ساعته کارآمد را در قالب برنامه‌‏ریزی منظم فعالیت‌‏های تعمیر و نگهداری فراهم ساخته است. این مجموعه دسترسی بهینه به محصولات و قطعات یدکی را تضمین می‌کند و صرفه‌‏جویی‏‌های قابل ملاحظه برای مشتریان ایجاد کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *