اینفوگرافیکچندرسانه ای

مسیر یک استارت آپ برای جذب سرمایه + اینفوگرافیک

آشنایی با مراحل جذب سرمایه برای استارت آپ ها

کسب و کارهای نوپا یا همان استارت‌ آپ‌ ها ، شرکت‌هایی هستند که بدون داشتن سرمایه شخصی، ایده‌های ناب و خلاقانه‌ی خود را به مرحله‌ی سودآوری می‌رسانند. بیشتر استارت آپ ‌ها در ابتدای کار با هزینه‌های زیادی مواجهند و اغلب در این زمینه با مشکـل مواجه می‌شـوند. همین امر موجب مراجـعه‌ی صاحبـان ایده به شرکـت‌های سرمایه گذاری خطـر‌پذیر (Venture Capital) می‌گردد. مراحل زیادی برای اجرای ایده‌ی یک کسب و کار نوپا در مسیر پر تلاطم آن وجود دارد که مهمترین گام در این راه جذب سرمایه­ لازم برای شروع است. در زیر با مراحلی که یک استارت آپ برای جذب سرمایه باید طی کند آشنا می‌شویم:

  1. شروع
  2. شناخت ایده
  3. نوشتن طرح کسب و کار همراه با جزئیات
  4. پیش‌بینی سریع درآمدها
  5. لیست کردن اما و اگرها
  6. انجام سریع تحلیل رقابتی با استفاده از گوگل
  7. تصمیم در مورد ادامه کار یا متوقف کردن
  8. تعیین استراتژی‌ها و تاکتیک‌های اولیه
  9. به روز کردن لیست اما و اگرها با توجه به استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها
  10. تصمیم در مورد ادامه کار یا متوقف کردن
  11. جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز برای گرفتن یک مشاور استارتاپ
  12. استخدام یک مشاور استارتاپ مجرب برای غلبه بر مشکلاتی که در مسیر وجود دارد
  13. مشخص کردن جزئیات استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها به صورتی که قابلیت اجرا داشته باشند
  14. مشخص کردن جزئیات پیش‌بینی‌های مالی
  15. تهیه یک پیش‌بینی مالی جزئی برای 5 سال آینده
  16. برنامه عملیاتی جزئی برای تمامی نقاط عطف اصلی
  17. بروزرسانی پیش‌بینی مالی جزئی برای 5 سال آینده متناسب با برنامه عملیاتی
  18. تصمیم در مورد ادامه کار یا متوقف کردن
  19. تکمیل محاسبات مربوط به میزان سرمایه مورد نیاز
  20. تصمیم‌گیری درباره نحوه تامین سرمایه (شخصی، بانک، سرمایه‌گذار و…)
  21. تصمیم‌گیری درباره اینکه به ازای هر مبلغ سرمایه، چه مقدار سهام تخصیص خواهید داد
  22. بررسی اینکه آیا مقدار سهام تخصیص داده شده برای سرمایه‌گذار جذابیت دارد یا نه
  23. تصمیم در مورد ادامه کار یا متوقف کردن
  24. تعیین نام شرکت
  25. خرید دامنه‌ای که با اسم شرکت همخوانی داشته باشد
  26. تعیین چارچوب حقوقی شرکت (مسئولیت محدود و …)
  27. طراحی لوگو، هویت سازمانی و وبسایت
  28. ایجاد وبسایت یا صفحاتی در وب برای معرفی محصول یا سرویس
  29. ایجاد یک نمونه اولیه از محصول یا سرویس در صورت امکان، پیش از جذب سرمایه
  30. شروع فروش محصول یا سرویس برای نشان دادن کشش آن
  31. تکمیل جزئیات طرح کسب و کار
  32. کامل کردن طرح کسب و کار برای ارائه به سرمایه‌گذار
  33. آماده کردن فایل پاورپوینت برای ارائه به سرمایه‌گذار
  34. آماده کردن سند خلاصه برنامه عملیاتی
  35. آماده کردن خلاصه‌ای یک صفحه‌ای از کسب وکار
  36. ایجاد لیست سرمایه‌گذاران بالقوه
  37. انتخاب سرمایه‌گذارانی که احتمال جذب آن‌ها بیشتر است
  38. ارائه‌ی طرح به سرمایه‌گذاران
  39. تکرار مراحل بررسی و انتخاب سرمایه‌گذاران تا دستیابی به کمینه سرمایه مورد نیاز
برچسب ها

سید وحید مرتضوی

مسئول تیم محتوایی اکوموتیو، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *