اخبار استارتاپی

۱۲۳ شرکت دانش بنیان در برج ابن سینا فعال است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی و بحث‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی توسعه شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان است.

لیمو HR

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در مراسم بازدید وزیر ارتباطات از طرح ابررایانه، اتاق تمیز و مرکز ماهواره برج فناوری ابن سینا که در برج ابن سینا برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه‌های تراز اول و خوب کشور در حوزه نوآوری و فناوری علم عملکرد مطلوبی داشته اند.

وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: برنامه‌های راهبردی این دانشگاه در حوزه آی سی تی خوب و قابل پیشرفت بوده و توانمندی‌های مطلوبی در این زمینه به دست آمده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: متاسفانه در بحث سیستم مرکزی در خارج از کشور مشکلاتی وجود دارد و با توجه به سابقه ما در ساخت ابررایانه‌ها توانایی ایجاد یک مرکز IUT را داریم.

معتمدی اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر دو سال پیش برج ابن سینا را افتتاح کرد و در ابتدا قرار بود ۱۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند که امسال این آمار به ۱۲۳ شرکت رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای افزایش شرکت‌های دانش بنیان در این برج میزان سرمایه گذاری و اشتغال نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی و بحث‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی توسعه شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان است.

معتمدی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان این است که در هر دانشگاه دیگری که فضای خالی وجود داشته باشد آن مرکز را برای دانشگاه امیرکبیر یا سایر دانشگاه‌ها و جامعه ایرانی که نوآور باشند راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش کرده ایم تا سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر را در طرح‌های خود درگیر کنیم و بسیاری از شرکت‌های خارجی که دارای دانش فنی هستند و تمایل دارند در این عرصه فعال شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *