اخبار استارتاپی

درخشش استارتاپ های فعال حوزه نانو در صنعت برق

در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس ملی فناوری نانو در صنعت برق ، اولین نشست تخصصی استارتاپ های فعال حوزه نانو در صنعت برق با حضور متخصصین این حوزه و ایده پردازان فعال برگزار شد.

گردهمایی بزرگ فعالان استارتاپی در قالب فعالیت‌های نظیر برگزاری پنل‌های تخصصی فنی در حوزه نانو، ارائه محصولات استارتاپی در فضای نمایشگاهی و ارائه دستاوردها و ایده‌های نوین شرکت های دانش بنیان نانویی، برگزاری جلسات نشست و هم‌اندیشی با نمایندگان شرکت‌های متخصص و نقش‌آفرین در فضای استارتاپی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت روند شکل‌گیری استارتاپ های حوزه نانو، برق و انرژی، بررسی پیشران‌ها و موانع استارتاپ های این حوزه، چالش‌های موجود، علل موفقیت‌ها و شکست‌های استارتاپ ها و شتابدهنده های این حوزه در ایران، برگزار گردید.

در این خصوص دکتر فلاح آرانی رئیس برگزاری این رویداد گفت: این رویداد به منظور دستیابی به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده در حوزه‌های مختلف صنعت برق، با حضور صاحبان ایده، کارآفرینان، صاحب نظران، نخبگان، اساتید و سرمایه‌گذاران استارتاپی برگزار شد.

فلاح اعلام کرد: هدف از برگزاری این رویداد، ارائه ایده‌های نوین در راستای رفع نیازهای صنعت برق و تقویت اکوسیستم استارتاپی کشور در حوزه نانو و همچنین بسترسازی جهت ایجاد ارتباط سازنده میان صاحبان ایده، فعالان حوزه استارتاپ و صندوق‌های سرمایه گذاری و در نهایت به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه نوآورانه می‌باشد.
صاحبان ایده طی این نشست به موضوعاتی در حوزه “محدودیت استارتاپ ها در حوزه انرژی، چالش‌های پیش روی صنعت برق، و نوآوری‌های استارتاپی” پرداختند.

دکتر فلاح آرانی همچنین افزود: از میان ۷ تیم استارتاپی که در این سه روز به رقابت پرداختند تیم “نانوماد پارس” با موضوع “پوشش‌های ضدآب و ضد جلبک” و تیم “آرمان‌اندیشان ضحی” با موضوع “ساخت پهباد با کاربردی پوشش‌دهی” به عنوان استارتاپ های برتر انتخاب و در اختتامیه این کنفرانس ملی معرفی شدند.

این دو تیم مورد حمایت‌های ۵۰ و ۴۰ درصدی پژوهشگاه نیرو قرار خواهند گرفت. در این راستا مرکز رشد پژوهشگاه نیرو، این دو تیم را مورد حمایت قرار خواهد داد و دو تیم مذکور در مرکز رشد این پژوهشگاه مستقر شده و مورد حمایت مرکز توسعه فناوری نانو در پژوهشگاه نیرو نیز قرار خواهند گرفت.
وی افزود : جهت شناسایی ایده‌های برتر حوزه صنعت برق و ایجاد فرصت به‌کارگیری آنها، مرکز توسعه فناوری نانو در صنعت برق پژوهشگاه نیرو پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد، تا ریل‌گذاری استارتاپ های صنعت برقی به صورتی درست و اصولی انجام شده و مراکز تصمیم گیرنده وزارت نیرو زیرساخت‌های بهره‌گیری از این پتانسیل را فراهم سازند که این امر گام مهمی در ارتقاء شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *