اخبار استارتاپی

محدودیتی در حمایت از شرکت های دانش بنیان نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط جدید هیچ محدودیتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد و در پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) که در تولید و توزیع فعالند، باید کوشاتر باشیم.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری رَبع رشیدی افزود: برنامه ششم توسعه کشور به خوبی بیان و تاکید کرده است که سهم دانش در مجموع اقتصاد کشور باید افزایش یابد و امروز همه می‌دانیم اگر این کار را پیش از این با جدیت انجام داده بودیم، در تحریم فعلی کمتر آسیب می‌دیدیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین ابزار پیشرفت بر اساس دانش، جوانان نخبه اند و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمی ثابت کننده وجود آنان در کشور است.

به گفته‌ی وی، انقلاب چهارم صنعتی و الزامات آن مانند اینترنت اشیا زندگی را دگرگون می‌کند و اگر به سرعت تلاش نکنیم در همه زمینه‌ها مشکل خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هر صنعتی برای اوج گرفتن و رشد به دو بال نیاز دارد: نوآوری و دانش. بنابراین یکی از کارهای اساسی ما در این دوره حمایت اساسی از شرکت های دانش بنیان است.

وی گفت: اقتصاد جهانی از «اقتصاد مبتنی بر منابع معدنی» به سوی «اقتصاد دانش محور» می رود و ما باید برای نزدیک شدن به اقتصاد جهانی تلاش کنیم.

رحمانی همفکری با بخش خصوصی را یکی از اقدامات مهم دانست و گفت: باید با فعالان حوزه صنعت و دانش بنیان مشورت کرده و با کار جهادی و استفاده از همه امکانات شرایط جدید را به فرصت تبدیل کنیم‌.

وی افزود: برای رفع مشکلات صنعتگران در استان های مختلف کارگروه هایی را تشکیل داده ایم که با مشورت ابتدا مشکلات را شناسایی کنند و سپس برای حل آن‌ها گام بردارند.

ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با رویکرد تجاری سازی و آماده کردن تعامل عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از دهم تا چهاردهم آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

ارائه ایده‌هایی در چهار بخش فناوری، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و شناسایی نیازمندی‌های فناورانه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
عصر اقتصاد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *