اخبار استارتاپی

بررسی مقررات زدایی برای سهولت صدور مجوز کسب و کار

مجلس شورای اسلامی با هدفِ سهولتِ صدور مجوز کسب و کار جلسه‌ای تشکیل داده است.

لیمو HR

«حمیدرضا فولادگر» رئیس کمیسیون ویژه با اشاره به نشست کمیسیون ویژه، حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به خانه ملت گفت: این نشست با حضور معاونت قوانین مجلس، معاون وزیر اقتصاد، نمایندگان نظارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، ادامه داد: دستور این جلسه این بود که بدانیم چطور می‌توانیم مقررات زدایی کنیم تا مجوز کسب و کار و سرمایه گذاری با کمترین زمان و کمترین سیر مراحل اداری صادر شود.

نماینده اصفهان در مجلس توضیح داد: کمیسیون ویژه در ادوار مختلف مجلس وظیفه بررسی فضای کسب و کار را برعهده داشت تا جایی که در زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه برای بهبود کسب و کار و تشکیل شورای گفتگو موادی را آماده کرد و همچنین بحث پنجره واحد تصویب شد.

وی با اشاره به قانون ۲۹ ماده ای بهبود فضای کسب و کار ، اظهار داشت: در مجلس نهم نیز گزارش‌های نظارتی در زمینه اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار ارائه شد. در مجموع قوانین متعددی برای بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها مصوب شد با این حال به دنبال آن هستیم برای سهولت صدور مجوز مقررات‌زدایی شود.

فولادگر بیان داشت: در نتیجه در این جلسه به دنبال آن بودیم که به راهکاری برسیم تا بتوانیم مجوزهای اضافی و غیرضروری را حذف و مجوزهای لازم را هرچه سریعتر با کمترین طی مسیر در دستگاه‌های اجرایی صادر کنیم.

این نماینده مجلس گفت: کارگروه دائمی کسب و کار کمیسیون ویژه مباحثی را در این زمینه داشت و مقرر شد در جلسات آینده موضوعات جمع‌بندی شود و مسائل با حضور نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، اظهار داشت: دولت و وزارت اقتصاد اعلام آمادگی کردند در صورتی که در زمینه صدور مجوز کسب و کار خلاء قانونی وجود داشته باشد لایحه‌ای را تقدیم مجلس کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایلنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *