اخبار استارتاپی

حضور ۱۰۰ شرکت در چهارمین فن بازار ملی سلامت

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور ۱۰۰ شرکت در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت خبر داد.

لیمو HR

دکتر محمدرضا منظم در نشست خبری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این دوره از فن بازار ملی سلامت در روزهای بیستم و بیست و یکم آبان ماه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در فن بازار ملی شرکت های نوپا که توسط هسته‌های فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفته اند، حضور دارند. این شرکت ها از ۱۶ مرکز رشد از ۱۶ استان، ۱۰۰ محصول را معرفی کرده اند.

وی از ایجاد ۲ غرفه ویژه نهادهای کارفرمایی و صندوق‌های حمایتی در این دوره از فن بازار خبر داد و گفت: در بخش دیگر همایش ۳ پنل پژوهش مسئله محور، دانشگاه نسل سوم و دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: نکته مهم در این دوره از فن بازار ملی، هماهنگی معاونت های مختلف دانشگاه در برگزاری این همایش است. به گونه‌ای که بحث دانشگاه نسل سوم از سوی معاونت آموزشی و حضور سفیران بین الملل از سوی معاونت بین الملل دانشگاه و حوزه دانشجویی پی‌گیری می‌شود.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان و هسته‌های فناور در این دوره از همایش گفت: پیش از این به دلیل نبود سازوکار صحیح بین دانشگاه و صنعت، شبکه ای برای ارتباط این دو نهاد وجود نداشت اما با ایجاد دفاتر انتقال فناوری، این دو نهاد از نیاز همدیگر مطلع می شوند و در قالب ادبیاتی یکسان از همدیگر منتفع می‌شوند.

منظم با اشاره به حضور شرکت های حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین فناوری اطلاعات در فن بازار ملی سلامت گفت: مرکز رشد علوم دارویی هم اکنون با ۱۴ هسته فناوری در حال فعالیت است و تاکنون ۴۷ دارو را تهیه کرده و به بازار ارائه کرده است. همچنین ربات ها، نویگیشن‌ها و فناوری‌های نانو از دیگر شرکت‌هایی هستند که در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران محصولاتی را تولید می‌کنند.

وی افزود: همچنین مرکز رشد گیاهان دارویی دارای ۱۴ هسته و مرکز رشد مواد دندانی دارای ۷ شرکت دانش بنیان و حوزه فناوری اطلاعات سلامت دارای ۳ شرکت هستند که تمامی آنها در فن بازار ملی سلامت حضور پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بر اساس آئین نامه‌ای که در دانشگاه وجود دارد، دانشکده‌های علوم پزشکی تهران می‌توانند مرکز رشد اقماری تاسیس کنند و تاکنون دانشکده‌های مجازی و پیراپزشکی، مراکز رشد اقماری خود را تاسیس کرده اند.

وی همچنین از حضور ۵۰ دانشجوی خارجی به عنوان سفیران فناور در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *