ایده های استارتاپی

۵ استارتاپ املاک که این صنعت را متحول خواهند کرد

آشنایی با استارتاپ های بین المللی مطرح صنعت املاک

صنعت املاک با توجه به نیازهای درحال‌تکامل سهامداران مختلف، دستخوش تغییرات ضروری شده است. پشت تمام این تغییرات، کارآفرینان نوظهوری حضور دارند که در پی ایجاد انقلابی در نحوه‌ی مدیریت فرآیندها و کارکردهای موجود، با معرفی فن‌آوری‌های جدید هستند. می‌توان انتظار داشت که استارت آپ های آنها در ماه‌ها یا سال‌های پیش‌رو نوآوری‌های مهمی را عرضه کنند که در این مقاله چند مورد از آنها را با هم بررسی میکنیم. همچنین می توانید لیست استارتاپ املاک در ایران را در لینک زیر مشاهده نمایید :

FlipFlip logo استارتاپ املاک

Airbnb برای گردشگرانی که به دنبال محل سکونت موقتی هستند بسیار مفید است، اما برای کسانی که می‌خواهند مدت بیشتری اقامت داشته باشند، هتل‌ها و دیگر مکان‌های کوتاه-مدت فایده‌ای ندارد. اینجا جایی است که Flip وارد عمل می‌شود. این پلت‌فرم به صاحب‌خانه‌ها اجازه می‌دهد ملک خود را اجاره دهند یا خانه‌ی اجاره‌ای را به شخص دیگری واگذار کنند.

کاربران Flip اجازه دارند تا پروفایل‌های خودشان را بسازند تا صاحبان خانه‌ی اجاره‌ای بتوانند به‌راحتی آن را ببینند. جزئیات این پروفایل‌ها شامل نمرات اعتباری، تاریخچه‌ی پرداخت و درآمد تأییدشده می‌گردد تا آنها درک بهتری از مستأجر احتمالی خود داشته باشند. این ساختار باعث ایجاد اعتماد و شفافیت میان صاحب‌خانه‌ها و اجراه‌دهندگان می‌شود.

RESAASRESAAS logo

شرکت خدمات RESAAS با ایده گرفتن از شرکت‌های مختلف در صنایع دیگر تصمیم گرفت تا فن‌آوری بلاک چین را در فرآیندهای خود به کار بگیرد. مدیرعامل RESAAS یعنی تام رُسیتر اظهار داشت که آنها اخیراً شرکت Real-Block را خریده‌اند. در ابتدای ماه ژوئن، فن‌آوری مبتنی بر  بلاک چین شرکت مذکور، در پلت‌فرم‌های ابر محور RESAAS پیاده خواهد شد، که تراکنش‌ها را سریع‌تر و امن‌تر خواهد کرد. وقتی شرکت در پی گسترش خود، پایگاه کاربری بزرگ‌تری را تشکیل دهد، امکانات بیشتری را به اجرا گذاشته و کیفیت خود را بهبود خواهد بخشید.

هدف اصلی RESAAS این است که در صنعت املاک، به جایگاهی برسد که در حال‌حاضر بلومبرگ در بازار سهام دارد. حالا که RESAAS، یک تأمین‌کننده‌ی خدمات بلاک چین را زیر پروبال خود گرفته است، قادر خواهد بود تا دقیق‌ترین و درست‌ترین فهرست‌ها و داده‌ها را در ارتباط با دارایی‌ها در اختیار صنعت املاک بگذارد.

WeSmartParkاستارتاپ املاک

دیر زمانی است که مسئله‌ی پارکینگ، بلای جان رانندگان بوده، و رفتن به مراکز خرید و دیگر مکان‌های عمومی که فضای آنها اغلب امنیت ندارد را به خطری برای آنها تبدیل کرده است. WeSmartPark یک ایده ی انقلابی است که جای خالی یک نفر را به یک پارکینگ سودآور تبدیل می‌کند. درواقع نوعی Airbnb برای جای پارک است، و در‌حال‌حاضر به رانندگان بی‌شماری در مناطق مختلف کمک می‌کند.

استارتاپ های صنعت املاک

WeSmartPark فعلاً در بارسلونا، مادرید و سانتیاگوی شیلی فعالیت دارد. این به معنای بیش از ۱۶۰ محل پارکینگ است که به دست هزاران راننده می‌رسد. انتظار می‌رود که این پلت‌فرم به‌زودی گسترش یابد، و این یعنی تعداد بیشتری از صاحبان زمین می‌توانند به‌زودی فضاهای خالی خود را به نقاط پارکینگ تبدیل کنند.

AskDossAskDoss logo

موتورهای جستجوی املاک و مستغلات اغلب به پیشنهادهایی محدود می‌شوند، که معمولاً به طولانی شدن مراحل جستجو می‌انجامد. AskDoss این مشکل را دیده و بر آن شده تا نحوه‌ی جستجوی آنلاین املاک را متحول کند. AskDoss با دنبال کردن رد پای Siri، Alexa، و Google Assistant، تبدیل به یک دستیار مجازی برای افرادی شده که به دنبال خانه‌ی بعدیشان می‌گردند.

کاربران تنها باید به‌سادگی ترجیحات خود را به این دستیار مجازی بگویند، AskDoss خودش بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد. از آنجا که این پلت‌فرم هنوز در مراحل ابتدایی کارش است، کاربران می‌توانند انتظار به روزرسانی‌های عمده‌ای را در آینده داشته باشند که قابلیت هوش مصنوعی پشت آن را بهبود خواهد بخشید.

Transported VRTransported VR logo

افرادی که به شهر جدیدی نقل مکان می‌کنند، با مشکل رایجی مواجهند: روند طولانی و خسته‌کننده‌ی یافتن یک خانه. آنها مجبور خواهند شد بین منزل فعلی و خانه‌هایی که چشمشان را گرفته، رفت و آمد کنند. این روند می‌تواند با Transported VR به تجربه‌ی بهتری تبدیل شود.

Transported VR برای صاحب‌خانه‌ها، تورهای مجازی از خانه‌هایشان می‌سازد. این روند انقلابی هم به خریداران مشتاق و هم به صاحب‌خانه‌ها سود می‌رساند. برای مستأجران احتمالی هم این فایده را دارد که دیگر مجبور نیستند برای روند بازدید اولیه خانه‌ی خود را ترک کنند. چرا که آنها هم مثل صاحب خانه‌ها می‌توانند از این پلت فرم برای مشاهده‌ی فهرست‌ مشتریان خود در نقاط دوردست استفاده کنند.

استارتاپ هایی که در این مقاله با هم بررسی کردیم درحال‌ معرفی فن‌آوری‌های تازه‌ای هستند که قرار است برای کل صنعت املاک و مستغلات و هم برای صاحب‌خانه‌ها و هم مستأجران سودآور باشد. هم‌چنان که این صنعت از خدمات استارت آپ ها بهره می‌برد، می‌توان از این شرکت‌ها انتظار داشت روی بنیان‌هایی که برای خود گذاشته‌اند، دائماً بهبود یافته و پیشرفت کنند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
منبع
code likeagirl
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *