اخبار استارتاپی

درآمد اپراتورها از پیامک موبایل به صفر رسید

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: درآمد اپراتورهای موبایل از محل پیامک در دنیا به صفر رسیده است.

لیمو HR

حسین فلاح جوشقانی در نخستین روز از هفته دیجیتال ایران در سمینار تخصصی «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات» که در وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به تحولاتی که در دنیا به دنبال اقتصاد دیجتیال شکل گرفته است، گفت: کاهش درآمد اپراتورها در دنیا مشهود است به نحوی که اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارائه می‌کنند و سرویس به روزی ندارند، با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه درآمد اپراتورهای موبایل در سرویسی مانند پیامک، به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد، تاکید کرد: بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی شده و برای تحول جدید آماده باشند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمانها متحول شوند و خود را  آماده پذیرش آن کنند. براین اساس باید استراتژی حوزه کسب و کار و رویکرد در الگوها و سرمایه گذاری ها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در بعضی از کشورهای دنیا آغاز شده است.

وی استفاده از تحول دیجیتال در دنیا را موجب افزایش درآمد دانست و افزود: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش ۹درصدی درآمد، افزایش ۱۲درصدی حجم بازار و افزایش ۲۶ درصدی سودآوری شرکت ها همراه بودند.

رئیس رگولاتوری با اشاره به اهداف تحول دیجیتال گفت: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارائه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمانها و کاهش هزینه به خصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده می شود را در بر دارد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد، ارزش افزوده در صنعت ۱۰ هزار میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود که تنها در بخش محتوا و سرگرمی این رقم به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.

فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به ۱۵۰۰ میلیارد دلار، در لجستیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل ۲۶۰۰میلیارد دلار، در الکترونیک ۳۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها، اهرم هایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی شدن حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی ۲۰۰۰میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد می شود.

وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب و کار و بازار پیش بینی شده که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب می شود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *