اخبار استارتاپی

لزوم توسعه‌ی استارتاپ های حوزه‌ی اینترنت اشیا

مدیر فروم اینترنت اشیا با اشاره به اینکه نوآوری در استارتاپ ها شکل می‌گیرد، بر اهمیت توسعه استارتاپ ها در حوزه اینترنت اشیا تاکید کرد.

به گزارش اکوموتیو، مهدی روحانی نژاد مدیر فروم اینترنت اشیا ایران درباره وضعیت توسعه اینترنت اشیا در کشور با اشاره به برگزاری سومین همایش اینترنت اشیا در سال گذشته، گفت: در آن همایش خواسته ما توسعه بازار اینترنت اشیا بود که در همین زمینه دو تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای توسعه بازار به امضا رسید.

وی با اشاره به اهمیت ترکیب استارتاپ های حوزه اینترنت اشیا با اپراتورها تصریح کرد: شرکت های بزرگ مانند اپراتورها عرضه کننده خدمت هستند اما نوآوری در استارتاپ ها باید شکل گیرد، به طوری که اگر نوآوری نباشد نتیجه بهره برداری حداقلی است.
روحانی نژاد تصریح کرد: بعد از توسعه بازار IoT در ایران، توسعه استارتاپ ها از اولویت های جدی فروم اینترنت اشیا ایران است که سعی می کند به صورت عادلانه در سراسر کشور سرمایه گذاری کند.

مدیر فروم اینترنت اشیا با اشاره به اینکه زیرساخت ما در حوزه اینترنت اشیا ۴ لایه سنسور، ارتباطی، پلتفرم و اپلیلکشن داریم، اظهار کرد: در لایه ارتباطی مشکلی نداریم، اما در لایه سنسور با توجه به وضعیت فعلی نرخ ارز هزینه تمام شده افزایش یافته است و قیمت ها بالا رفته که این تهدید، البته فرصتی برای شرکت های داخلی ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر، عمده بازار IoT در اختیار دولت است، اگر دولت تضمینی بدهد که در درازمدت این بخش سخت افزاری را از داخل بخرد، بخش خصوصی انگیزه پیدا می کند که آن را در داخل تولید کند و مشکلات کاهش می یابد.
روحانی نژاد با اشاره به اینکه اپراتورها با وجود داشتن پلتفرم در داخل به خرید خارجی تمایل دارند، تصریح کرد: لایه پلتفرم بیشترین تکنولوژی و ارزش افزوده را دارد که موضوع تحلیل دیتا، امنیت و غیره را در بر می گیرد که شرکت های داخلی و شرکت های دانش بنیان در این زمینه کارهایی انجام داده اند اما هنوز اپراتورها به صورت جدی سراغ آنها نرفته اند و تمایل به خرید خارجی دارند.

وی درباره لایه اپلیکیشن خدمات IoT نیز توضیح داد: این لایه باید به روز باشد اما هنوز خوب شکل نگرفته که این بخش بیشتر بر عهده استارتاپ هاست و ما در فروم با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال شتاب دهی به توسعه استارتاپ ها هستیم و الان هم اعلام می کنیم که آماده حمایت از تیم های خلاق و نوآور از سراسر کشور هستیم؛ بنابر این گزارش چهارمین کنفرانس اینترنت اشیا در ۱۹ و ۲۰ آذر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *