اخبار استارتاپیاخبار فین تک

نخستین مرکز شتابدهی و نوآوری بلاک چین راه‌اندازی می‌شود

نخستین مرکز شتابدهی و نوآوری حوزه بلاک چین با انعقاد تفاهم نامه ای راه‌اندازی می‌شود.

در راستای بند ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه راه‌اندازی و راهبری «نخستین مرکز شتابدهی و نوآوری حوزه بلاک چین» در کشور  با همکاری میان معاونت علمی به نمایندگی علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و  یک شرکت دانش بنیان در  پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به امضا رسید.

طبق این تفاهم‌نامه معاونت علمی نسبت به حمایت در ارائه تسهیلات و حمایت های قانونی، فنی، معنوی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه اقدام می‌کند.

 معاونت علمی نسبت به تأمین فضای کاری مورد نیاز برای استقرار مرکز شتابدهی ، معرفی شرکت به کلیه فعالان و مراکز قانونی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه برای استقرار در مرکز شتابدهی ، اطلاع‌رسانی و ترغیب فعالان مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، معرفی استارتاپ هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط با موضوع این تفاهم‌نامه هستند به این شرکت،  برقراری تعاملات برای تسهیل گری اجرای موضوعات تفاهم‌نامه با نهادهای بالادستی و سیاست‌گذار کشور اقدام خواهد کرد.

معاونت علمی بنا بر این تفاهم‌نامه برای آشنایی و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی، طرح‌ها و ایده‌هایی که دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند از طریق سازوکارهای اجرایی معاونت، اطلاع رسانی خواهد کرد. همچنین نسبت به تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تأییدیه دانش بنیان محصولات و همچنین شرکت‌های خلاق تجاری شرکت اقدام می‌کند.

طبق این تفاهم‌نامه شرکت نیز نسبت به جذب سرمایه و حمایت مالی و معنوی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه اقدام می‌کند. این شرکت همچنین نسبت به اقدام به تأمین امکانات موردنیاز مرکز شتابدهی و نوآوری، ارائه بسته خدماتی به استارتاپ ها شامل ارزیابی طرح‌ها و هدایت و راهبری استارتاپ ها برای انتخاب و فعالیت در مراکز شتابدهی مطابق با تجارب موفق داخلی و خارجی،  تخصیص تسهیلات ارائه شده از معاونت و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده از طرف معاونت به استارتاپ ها مورد قبول در مرکز شتابدهی و تسهیلات لازم  متعهد خواهد شد.

این شرکت همچنین نسبت به سرمایه گذاری در شرکت‌های استارتاپ که از مرکز شتابدهی و نوآوری خارج می‌شوند، نسبت به تهیه برنامه اجرایی موضوعات این تفاهم‌نامه، تهیه و تدوین راهکارهای اجرایی جهت پیاده‌سازی طرح‌هایی در حوزه‌های اولویت‌دار کشور و نیز در سطح بین‌الملل با استفاده از فناوری بلاک چین متعهد می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *