اکوسیستم

نخستین استارتاپ ویکند تخصصی انرژی ایران برگزار شد

امضای تفاهم نامه ایجاد اولین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه انرژی در حاشیه این رویداد

لیمو HR

به منظور دستیابی به سطح مطلوب تولید و مصرف انرژی، کاهش هزینه ها و آلودگی محیط زیست و همچنین رونق بازار تجاری در زمینه انرژی و استفاده از پتانسیل های پنهان، استارتاپ ویکند انرژی ایران در تاریخ ۲۱ الی ۲۳ آذر ماه توسط شتاب دهنده تخصصی انرژی itech و تحت نظارت شتاب دهنده جهانی Techstars در تهران برگزار شد.

در روز اول این رویداد و در ابتدای مراسم، عطاری از مسئولین شتاب دهنده itech به بیان سخنانی در رابطه با فعالیت‌های شتاب دهنده آی تک پرداخت. برگزاری رویدادهای مختلف در دانشگاه‌های برتر ایران، بررسی استارتاپ های بزرگ جهان در حوزه انرژی و فراهم کردن بستر فعالیت برای استارتاپ های علاقه مند به این حوزه در ایران از جمله اقدامات اخیر این شتاب دهنده تخصصی است.

در ادامه مراسم و احتمالا در مهمترین بخش آن، تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد اولین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه انرژی بین شرکت‌های دانا انرژی، صندوق سرمایه گذاری صنعت نفت و گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید. از مهمترین مفاد این تفاهم نامه می‌توان به تغییر نگرش و فرهنگ سازی در شرکت‌ها و بدنه‌ی شرکت نفت، جذب سرمایه و سرمایه گذاری بر روی شرکت های نوپا و راه اندازی یک وی سی در این حوزه اشاره کرد.

امضای تفاهم نامه ایجاد اولین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه انرژی

پس از آن منتورهای حاضر در مراسم در مدت زمان دو دقیقه به معرفی خود و زمینه‌های فعالیتشان پرداخته تا صاحبان ایده ذهنیت مناسبی را برای کمک گرفتن از آن‌ها داشته باشند. سپس در حالی که مراسم به ساعات انتهایی خود در روز اول نزدیک می شد، افرادی که ایده ای برای ایجاد کسب و کار در حوزه ی انرژی داشتند ایده ی خود را برای حاضران در یک دقیقه معرفی کردند و به نیازها و مهارت‌های مورد نیاز برای تیم مورد نظرشان اشاره کردند.

پایان بخش مراسم روز اول نیز انتخاب ایده‌های برتر و همچنین تیم سازی شرکت کنندگان برای پیش برد هرکدام از ایده ها در روز های آتی بود.

در روز پایانی این استارتاپ ویکند، تیم ها به ارائه‌ی ایده‌های خود پرداختند و نهایتا ایده ها مورد قضاوت داوران قرار گرفت. ۵ تیم برگزیده این رویداد ضمن امکان حضور رایگان در کارگاه‌های تخصصی شتاب دهنده آی تک، در صورت احراز شرایط ورود به دوره شتابدهی،  از حمایت‌های مالی این شتاب دهنده هم بهره‌مند خواهند شد.

آلبوم تصاویر

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *