اخبار استارتاپی

وی سی کاپ ؛ جشنواره فرهنگ‌ و دانش نوآوری

جشنواره فرهنگ‌ و دانش نوآوری در سه حوزه «ایده»، «طرح» و «استارتاپ» توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۹ به عنوان اولین مرکز کارآفرینی در کشور، فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز از زمان تاسیس، فعالیت‌های مختلفی را به‌ صورت تحقیقاتی، توسعه سرمایه‌‌های انسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌ و برنامه‌های ترویجی متنوع در دانشگاه صنعتی شریف در حوزه کارآفرینی انجام داده است.

رسالت اصلی مرکز، افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، اساتید و نیز فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه و افزایش سطح معلومات عمومی و تخصصی  کسب و کار و استفاده بهینه از قابلیت‌ها و توانمندی‌های اعضای جامعه دانشگاه صنعتی شریف جهت توسعه کسب و‌ کار دانش بنیان است.

مرکز کارآفرینی شریف، در راستای نیل به اهداف مورد نظر، عمده فعالیت خود را در ۲ گروه عمده «فرهنگ‌سازی و ترویج» و «ارتقای توانمندی‌ها و قابلیت‌‌های کارآفرینانه» متمرکز کرده است. برگزاری سالانه جشنواره «کارآفرینی و توسعه کسب‌ و‌ کار شریف» یکی از فعالیت‌هایی است که همواره نقش اساسی در برداشتن گامی موثر در راستای چشم‌اندازهای این مرکز ایفا کرده است.

 جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و‌ کار شریف

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و‌ کار شریف در راستای ایجاد عرصه‌ای برای ارائه دستاوردهای علمی، فنی و پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید دانشگاه‌‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌‌های کسب و کار به منظور تجاری سازی ایده‌های برتر در حوزه‌‌های مختلف برگزار می‌‌شود. این جشنواره برای کارآفرینان جوان، صاحبان ایده و استارتاپ ها که به دنبال یافتن بستری امن و مناسب برای رشد و توسعه‌‌ کسب و کارهای نوپایشان هستند، فرصتی ارزشمند و اثرگذار فراهم کرده است.

وی سی کاپ با همکاری دانشگاه‌‌های سراسر کشور به عنوان معادن سرشار و غنی از نیروی انسانی، موجب تولید ارزش و ثروت ملی شده‌است. یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه گذاران دستیابی به راهکارهای ابتکاری برای تسهیل امور در جامعه‌ و همچنین یافتن بستری امن برای سرمایه گذاری روی ایده‌های مفید در این مسیر است.

این جشنواره علاوه بر ایجاد فرصتی مغتنم برای معرفی و مانور کارآفرینان در حوزه‌های مختلف، امکان برقراری ارتباط هدفمند را میان «صاحبان طرح‌ها و استارتاپ ها» با «سرمایه گذاران» و «صنعتگران» فراهم می‌کند.

این جشنواره با فراهم‌کردن ابزارها و شرایط مناسب جهت بهره‌گیری از دانش و تخصص مفید در راه‌اندازی و توسعه کسب و کار باعث شده تا صاحبان طرح‌ها، صنایع و سرمایه گذاران با ریسک‌های کمتری در مسیر رشد مواجه شوند.

این جشنواره در سه حوزه شامل سرفصل «ایده»، «طرح» و «استارتاپ» برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در هر سرفصل به‌طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان هر حوزه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب و کار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده‌ محوری و فناورانه خود، در یک محیط رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود جهت ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه گذار اقدام می‌کنند.

خروجی نهایی این جشنواره، ایده‌ها و طرح‌‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه‌ گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

اختتامیه این جشنواره در تاریخ دوم دی‌ماه ۹۷ برگزار می‌شود. در این برنامه تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی در حضور داوران، سرمایه گذاران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و سایر فعالان زیست بوم کارآفرینی به ارائه می‌پردازند و در نهایت از میان آنها ۳ تیم برتر در هریک از حوزه‌‌های طرح کسب و کار و استارتاپ انتخاب شده و به آنها جوایز نقدی و غیرنقدی ارائه می‌شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیش‌تر به این وبسایت مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *