اخبار استارتاپی

آغاز جشنواره اینوکاپ در دانشگاه خواجه نصیر

دبیر جشنواره اینوکاپ ۲۰۱۹ دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر الدین طوسی با اعلام اینکه این جشنواره هم‌اکنون در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه افتتاح می‌شود، یکی از محورهای اصلی آن را "بازی‌سازی" یا گیم ایرانی عنوان کرد.

دبیر جشنواره اینوکاپ ۲۰۱۹ دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر الدین طوسی با اعلام اینکه این جشنواره هم‌اکنون در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه افتتاح می‌شود، یکی از محورهای اصلی آن را “بازی‌سازی” یا گیم ایرانی عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال طرح‌های نوآورانه به جشنواره ۲۰ دی ماه و مراسم اختتامیه روز ۱۳ اسفندماه خواهد بود.

حسن حاجی‌اکبری با بیان اینکه سومین دوره جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه‌نصیر (اینوکاپ) با رویکرد فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کارهای جدید برگزار می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس جشنواره اینوکاپ را طی یک رویداد ۳ ماهه برگزار کرده و برنامه‌های مختلف آموزشی و مسابقه‌ای را در آن ترتیب داده‌ ایم.

وی همچنین از برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های علمی یا از جنس انتقال تجربه و … در این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: قسمت اصلی این جشنواره، مسابقه اینوکاپ است که ضمن آن طرح‌های کسب و کار در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفته و ذیل “ایده‌ و محصول نوآورانه” یا “کسب و کار نوپا” از یکدیگر تفکیک می‌شود.

این دانشجوی ارشد رشته MBA  دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه استقبال از دوره اول و دوم مسابقه اینوکاپ دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی خوب و قابل قبول بوده است، یادآور شد: طرح “گیم هرمس” در سال گذشته به شتابدهنده معرفی شد، همچنین تیم “روما، ربات مانکن” در آستانه ساخت چند محصول دیگر است و دو تیم دیگر نیز وارد مرکز نوآوری نصیر شده‌ اند.

حاجی اکبری با اشاره به برگزاری کنفرانس “آموزش الکترونیکی” طی سال جاری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس را دسترسی به عدالت آموزشی در سطح کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به این موضوع امسال به این سمت سوق پیدا کرده ایم که کلاس‌های آموزشی اینوکاپ را به صورت سمینار و حتی‌الامکان در فضای وب برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به آن‌که می‌خواهیم جشنواره اینوکاپ را به سمت بین‌المللی شدن سوق دهیم، در پی آن هستیم تا درآمدزایی ارزی و استفاده از تجربه ایرانیانی را که در اکوسیستم خارجی بوده اند، مورد توجه قرار دهیم.

دانش‌آموخته مکانیک دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی یکی از محورهای مورد توجه در اینوکاپ ۲۰۱۹ را “بازی‌سازی” و عرصه نوآوری‌ در “گیم ایرانی” عنوان کرد و گفت: این عرصه در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده و از طرفداران زیادی برخوردار است.

حاجی‌اکبری یکی از دوره‌های آموزشی اینوکاپ ۲۰۱۹ را “تفکر خلاق” نام برد و تشریح کرد: در این دوره‌ها همچنین موضوع تیم‌سازی را مورد توجه قرار خواهیم داد، ضمن آن‌که با توجه به برگزاری دوره‌ها به صورت سمینار، مباحث پایه‌ای‌تر از جمله معرفی استارتاپ یا کارآفرین در اولویت خواهد بود که موضوعات آن‌ها متعاقباٌ اعلام خواهد شد.

وی درباره چگونگی راه‌یابی تیم‌ها به مرحله نهایی، توضیح داد: مهلت ارسال طرح‌ها به جشنواره تا ۲۰ دی ماه خواهد بود و طی مرحله اول ارزیابی، ۳۰ الی ۴۰ تیم به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.  در این میان ۱۰ الی ۱۵ تیم نیز به مرحله نهایی راه پیدا کرده و پس از ارائه حضوری، طرح‌های برتر در روز ۱۳ اسفندماه معرفی و تقدیر خواهند شد.

علاقه‌مندان به ارسال طرح‌های نوآورانه به دبیرخانه این جشنواره می‌توانند به این وبسایت مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *