اخبار استارتاپی

حمایت از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران ساخت

صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری گفت: سه هزار و هشتصد میلیارد ریال سهم فروش محصولات شرکت‌ها در نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت بوده است.

لیمو HR
پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت اظهار کرد: از ابتدای سال برنامه داشتیم تا این نمایشگاه را با همکاری وزارت علوم برپا کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با بیان اینکه در دوره اول نمایشگاه ۱۲۰ شرکت کردند، گفت: امروز تعداد این شرکت‌ها به حدود ۳۰۰ عدد رسیده و حدود ۹ هزار محصول ساخت ایران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به درآمد محصولات ساخت ایران گفت: ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سهم فروش محصولات شرکت‌ها بوده و این از طریق سیاست‌های اهرمی معاونت اعمال شده است.

صالحی ادامه داد: این یارانه به تمام استان‌ها اختصاص یافته است و همچنین خریداران خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با اشاره به بخش بین المللی نمایشگاه بیان کرد: در این دوره مهمانان خارجی از کشورهای همسایه به نمایشگاه می‌آیند و قراردادهایی را به امضا می‌رسانند.

جزئیات ارائه تسهیلات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت

وی با اشاره به حمایت‌ها گفت: شرکت‌های سطح یک می‌تواند ۴۰ درصد از ما تسهیلات بگیرند اگر محصولاتشان برای بار اول ارائه شده باشد این حمایت به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در ادامه شرکت‌های سطح دو ۲۵ درصد و شرکت‌های سطح سه ۱۰ درصد حمایت از معاونت علمی می‌گیرند.

صالحی درباره مراکزی که می‌توانند یارانه بگیرند، اظهار کرد: دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت، پژوهشکده‌های وزارت جهاد و دانشگاه آزاد، مراکز جهاد دانشگاهی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانایی دریافت این تسهیلات را دارند.

وی درباره همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه گفت: تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی که می‌خواهد از شرکت‌های دانش‌ بنیان مستقر در نمایشگاه حمایت کند، وام لیزینگ داده می‌شود؛ همچنین ۱۵ میلیارد تومان وام هم به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از طریق صندوق سرمایه گزاری نانو داده می‌شود.

نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت عامل ایجاد  ۷ هزار اشتغال پایدار

صالحی اظهار کرد: این نمایشگاه سبب ایجاد ۷ هزار اشتغال پایدار می‌شود و این نمایشگاه یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ایران در پژوهش و فناوری است و از مردم می‌خواهم که در آن حضور پیدا کنند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با اشاره به محصولات نمایشگاه اظهار کرد: بسیاری از محصولات دانش بنیان برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *