اخبار استارتاپی

حذف نهاد‌های مجوز‌دهنده و صدور الکترونیکی مجوز در دستور کار مجلس

طرح دو فوریتی «بهبود وضعیت تولید و اشتغال و حذف مجوزها» در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار گرفت.

طرح دو فوریتی «بهبود وضعیت تولید و اشتغال و حذف مجوزها» در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار گرفت. براساس اظهارت رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیکی مجلس، نمایندگان با این طرح به دنبال حذف نهاد‌های ارائه دهنده مجوز با هدف کاهش فساد در این زمینه و صدور الکترونیکی مجوز هستند.

پروانه مافی در مورد مراحل قانونی شدن این طرح گفت: «امضاها برای این طرح به پایان رسیده و به صحن علنی مجلس هم اعلام وصول شده است. حالا هم این طرح در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است. امیدواریم دو فوریت این طرح رای بیاورد تا در عرض ۲۴ ساعت نمایندگان این طرح را بررسی کنند.»

به گفته مافی پس از ۸ طرح دیگر نوبت به بررسی این طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس می‌رسد؛ اما با توجه به قرار گرفتن در فصل بررسی بودجه سال ۹۸، به احتمال زیاد اواخر سال جاری یا سال آینده بررسی این طرح آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیکی مجلس با بیان اینکه متاسفانه فساد و رانت در اخذ مجوزها بسیار است و نمایندگان سعی کردند با این طرح جلوی فساد را بگیرند، بیان کرد: «فردی که قصد راه اندازی کسب و کاری داشته باشد موظف است مجوزهایی دریافت کند. تعداد مجوزها بسیار بالاست و متاسفانه فساد و رانت را در اخذ مجوزها شاهد هستیم. در این طرح مجموعه نهادهایی که مجوز دهنده هستند را حذف می‌کنیم و سیستم الکترونیکی راه اندازی خواهد شد تا اخذ مجوز فقط از این طریق صورت بگیرد. بدون اینکه فرد یا شخصی در صدور مجوزها دخیل باشد.»

پیش از این پروانه مافی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ از جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای طرح دو فوریتی بهبود وضعیت کسب و کار فضای مجازی خبر داده بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *