ایده های استارتاپی

معرفی ۱۵ استارت آپ جدید و پرطرفدار در حوزه عکاسی

استارتاپ های فعال حوزه عکاسی

وقتی نوبت به استارت آپ های حوزه عکاسی می‌رسد باید به این نکته توجه داشت که هر سال صدها مورد از آن‌ها ظهور می‌یابند، و فقط تعداد بسیار کمی مورد اقبال عمومی قرار گرفته و موفق می‌شوند. در این مقاله با ۱۵ استارت آپ جدید در حوزه عکاسی آشنا خواهیم شد.

این ویترین شامل استارتاپ هایی در حوزه عکاسی و خلاقیت، خدمات ذخیره‌سازی عکس، وب‌سایت‌های به‌اشتراک‌گذاری عکس، و حتی وب‌سایت‌هایی است که بدون پرداخت حق عضویت یا حق نشر می‌توانید از تصاویرش برای پروژه‌های خود استفاده کنید. برخی از این استارت آپ ها هنوز به شکل نسخه‌ی بتا در دسترس قرار دارند، برخی از آن‌ها درحال‌حاضر بسیار محبوب و سودآور هستند، اما ارزش دارد که به همه‌ی آنها توجه کنید. پس، پایین‌تر بروید و از این ویترین لذت ببرید!

برترین استارتاپ های عکس دنیا

  1. ۴ormat

استارتاپ عکس format

۴ormat یک پلت‌فرم چندگانه است که به هنرمندان، طراحان، عکاسان، و نمایندگان کسب و کارهای عمومی اجازه می‌دهد تا یک وب‌سایت ساخته و کارها و پیشنهادات خود را به شکلی زیبا و حرفه‌ای نمایش دهند.

۴ormat امسال یک امکان جدید به جعبه ابزارش اضافه کرده: ابزارهای وبلاگ‌نویسی که براساس وبسایت یک وبلاگ می‌سازند.

  1. Unsplash

Unsplash سایتی است که تصاویر زیبا و باکیفیت را بدون پرداخت حق‌الزحمه و حق نشر، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هر کاری که می‌خواهید را تحت گواهی اشتراک خلاقانه با این تصاویر انجام دهید. Unsplash هر ۱۰ روز یک بار ۱۰ عکس منحصربه‌فرد جدید بر روی سایت می‌گذارد.

  1. PictureLife

استارتاپ عکس PictureLife

PictureLife یک برنامه‌ی ذخیره‌سازی و مدیریت عکس است که در اوایل سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. این برنامه امنیت خاطرات شما در عکس‌ها را تضمین می‌کند.

برنامه‌ی مذکور به شما اجازه می‌دهد به عکس‌هایتان از تقریباً هر دستگاهی دسترسی داشته و آنها را بارگذاری کنید، چه Mac باشد، چه رایانه‌ی شخصی یا آی‌فون. هم‌چنین امکان نظم دادن به عکس‌ها با مرتب کردن آلبوم‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

  1. Defrozo

Defrozo یک سرویس رایگان فوق‌العاده است که عکاسان را قادر به مدیریت جریان کسب و کارشان به صورت برخط می‌کند.

این سرویس، یک ابزار همه‌چیز تمام برای کلیه‌ی کارهای برخط شماست، از تهیه‌ی گالری‌های عکس گرفته تا ارسال ایمیلِ به‌روزرسانی‌ها به مشتریانتان. هم‌چنین، پس از ثبت‌نام در Defrozo، پنج گیگابایت فضای رایگان ذخیره‌سازی ابری برای تمام دارایی‌هایتان خواهید گرفت.

  1. Piccolo

استارتاپ Piccolo

شما با استفاده از Piccolo می‌توانید چاپ‌شده‌ی عکس‌های اینستاگرام و فیسبوک خود را هر ماه ازطریق پست دریافت کنید. اگر یک آلبوم خانگی برای نشان دادن به دوستانتان یا صرفاً برای نگه داشتن خاطراتتان دارید، Piccolo ابزار خوبی است.

می‌توانید عکس‌های دلخواهتان برای چاپ را انتخاب کنید، یا به Piccolo اجازه دهید بهترین عکس‌های محبوب را از پروفایل‌های اجتماعی شما برگزیند.  آنها گزینه‌های برنامه‌ی ۳ ساله هم دارند: تا ۲۰، ۴۰ و تا ۶۰ تصویر در هر ماه.

  1. ImageBrief

استارتاپ ImageBrief

این استارت آپ استرالیایی راه تازه‌ای برای متصل کردن مشتریان و عکاسان است. خریداران عکس، توصیف کوتاهی از عکسی که می‌خواهند بگیرند، نحوه‌ی استفاده از آن، و قیمتی که مایلند بپردازند، ارسال می‌کنند.

سپس نوبت به عکاسان می‌رسد تا عکس‌های خود را براساس دستورالعمل داده‌شده ارسال کنند. هم‌چنین مشتریان می‌توانند عکس‌ها را از مجموعه‌ی موجود، بدون دادن دستورالعمل، انتخاب کنند.

  1. MaxStone

MaxStone شرکت جدیدی است که کنترل از راه دوری تولید می‌کند که به شما اجازه می‌دهد گوشی هوشمند خود را به دوربین DSLR متصل کرده و از آن به‌عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید. خود این گجت می‌تواند به‌عنوان یک دکمه‌ی گرفتن عکس از راه دور برای دوربین گوشی هوشمندتان استفاده شود.

درواقع، MaxStone آن‌قدر جدید است که دستگاه مذکور هنوز حاضر نیست. اما آنها یک پویش موفق Kickstarter داشته‌اند، پس این دستگاه‌ها درحال‌حاضر در حال تولیدند.

  1. August

استارتاپ August

August وب‌سایتی است که در آن بااستعدادترین عکاسان کارهای خود را به اشتراک می‌گذارند. عکاسان در آنجا می‌توانند درمورد عکس‌هایشان بازخورد بگیرند، براساس علایق خود گروه تشکیل بدهند، و برای آفرینش بی‌وقفه، آزادی مالی و اجتماعی داشته باشند.

  1. Shutter

استارتاپ Shutter

Shutter یک پلت‌فرم انتشار عکس است که کیفیت را در اولویت قرار داده است. درحال‌حاضر نسخه‌ی بتای این استارتاپ در دسترس است. تصاویر خودتان را به اشتراک گذاشته و عکس‌های دیگر عکاسان را به شکل زیبا و آسانی ببینید.

  1. Promo

استارتاپ Promo

Promo یک سرویس تبلیغات ویدیویی تلفن همراه است که می‌تواند شما را در انتشار محصولات، خدمات، دارایی‌ها یا رویدادهایتان در جهان یاری کند.

تمام چیزی که لازم دارید، ضبط ویدیوی تبلیغاتی خود، بارگذاری آن و انتخاب دسته‌بندی و قیمت است. به لاوه، می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی خود را ازطریق پلت‌فرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  1. Snapwire

استارتاپ Snapwire

Snapwire وب‌سایتی است که عکاسان تلفن همراه در آن تصاویر سفارشی خود را به اشتراک می‌گذارند. خریداران تصویر، درخواست‌های خود را ثبت کرده و عکاسان بهترین عکس‌های موبایل خود را که با دیدگاه آنها انطباق دارد، بارگذاری می‌کنند. در آخر، عکاسانِ برنده پول می‌گیرند.

  1. OKDOTHIS

استارتاپ OKDOTHIS

یکی از سخت‌ترین چیزها درمورد خلاق بودن داشتن ایده‌های تازه در هر زمان است. OKDOTHIS یک برنامه‌ی عکاسی جالب است که توسط جرمی کوارت ساخته شده است.

این برنامه امکان به‌اشتراک‌گذاری عکس‌های شما، کشف عکس‌های دیگران، درمیان گذاشتن ایده‌ها، و دنبال کردن ایده‌های دیگران را فراهم می‌سازد.

فقط کافی است چیزی بیافرینید و عکس خود را بارگذاری کنید، در ادامه دیگر عکاسان تصاویر خود را بارگذاری خواهند نمود. به‌علاوه، این برنامه، ویرایشگر عکس فوق‌العاده‌ای دارد که اصلاحات و جلوه‌های خاصی به عکس اضافه می‌کند تا آن را به عکسی پردازش‌شده و کامل تبدیل نماید.

  1. Folio

Folio نخستین استودیوی عکس کوچک و قابل‌حمل برای گوشی هوشمند شماست. این ابزار برای افرادی که محصولات دست‌ساز خود را در اینترنت می‌فروشند، بسیار مفید خواهد بود.

شما می‌توانید از محصولاتتان در خانه و با نورهای استودیویی و پس‌زمینه‌ی تمیز و سفید، عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.

  1. Rinse

استارتاپ Rinse

Rinse یک سایت به‌اشتراک‌گذاری عکس است که می‌خواهد ماجرای پشت هر عکس بارگذاری‌شده را با دیگران در میان بگذارد. تیم این سایت، هر عکسی را بازبینی می‌کنند، ازاین‌رو فقط عکس‌های باکیفیت نمایش داده خواهند شد. مؤسسان این استارت آپ بسیار مشتاق بودند تا فرصت دیدن شکوه پشت هر اثری را به بینندگان بدهند.

  1. VSCO Cam

VSCO Cam راه پیشرفته‌ای برای گرفتن، ویرایش کردن، و به‌اشتراک گذاشتن تصاویر تلفن همراه شماست. VSCO Cam به شما اجازه می‌دهد عناصر اصلی، مثل دما، کنتراست، نور، کادربندی، و چرخش را به‌سادگی ویرایش کنید.

در کنار آن می‌توان مجموعه‌ای از فیلترهای باشکوه را نیز اعمال کرد. پس از فرآیند ویرایش می‌توانید عکس را در آلبوم خود ذخیره کنید، یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این گلچین از استارت آپ های حوزه عکاسی به دردتان خورده باشد.

کدام استارت آپ را بیشتر دوست داشتید و چرا؟

شاید شما تجربه‌ی راه‌اندازی و یا مدیریت یک استارتاپ را در این حوزه دارید؟ پس راحت باشید و در بخش نظرات افکارتان را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۲.۳]
منبع
expertphotography
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *