اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

ابر آروان ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

افزایش سرمایه مرحله دوم ابر آروان با سرمایه‌گذاری هلدینگ فناپ و با ارزش‌گذاری متغیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

افزایش سرمایه‌ مرحله‌ دوم شرکت نویان ابر آروان (سهامی خاص) به‌منظور توسعه‌ زیرساخت یکپارچه‌ ابری آروان با سرمایه گذاری شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) محقق شد.

سهام ۴۷ درصدی فناپ در ابر آروان

هلدینگ فناپ با سرمایه گذاری ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی، مجموع سهام خود را در این شرکت دانش‌بنیان به ۴۷ درصد افزایش داد و بیش از ۵۰ درصد از سهام آروان هم‌چنان در اختیار موسسان این شرکت باقی مانده است.

پویا پیرحسینلو، اسپبهد اجرایی آروان در این‌باره گفت: «بخش عمده طرح تامین مالی توسعه آروان به‌کمک افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی توسط فناپ، بانک پاسارگاد و صندوق‌های توسعه‌‌ای و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر به‌کمک مشارکت مدنی با شرکت‌های همکار محقق خواهد شد.»

آروان سه سال پیش، کار خود را در قالب یک استارتاپ و با تولید و عرضه‌ شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)‌ آغاز کرد و اکنون با عرضه‌ ۹ محصول حوزه‌ ابری، عرضه‌کننده‌ زیرساخت یکپارچه‌ ابری در ایران است.

ارزش‌گذاری ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومانی روی آروان

ارزش‌گذاری آروان در این مرحله بر پایه‌ پیش‌بینی‌های فروش دو سال آتی این شرکت و به‌شکل متغیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرمایه گذاری روی استارتاپ ها، بخشی از مسئولیت اجتماعی فناپ است

شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ نیز درباره‌ این افزایش سرمایه گفت: «فناپ در کنار اهداف تجاری و فناورانه‌ خود، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های ممتاز را به‌ویژه در حوزه‌ بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی، بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و در این راستا علاوه ‌بر سرمایه‌گذاری در آروان، ظرفیت‌های فنی و تجاری سایر شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.»

مذاکره آروان با بیش از ۲۰ سرمایه گذار

پویا پیرحسینلو، اسپهبد اجرایی آروان، هم‌زمان با این افزایش سرمایه، با هدف تبادل تجربیات و کمک به بهبود فضای اکوسیستم استارتاپی کشور، در یادداشتی با نام «یک‌سال مذاکره با سرمایه گذاران» به جزئیات ارزش‌گذاری و مذاکرات آروان با بیش از ۲۰ سرمایه گذار مختلف پرداخته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *