اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

استارتاپ ها به حوزه‌ی کشاورزی ورود کنند

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی البرز گفت: پرداختن به مقوله کسب و کار های نوپا، آموزش های کارآفرینی در روستاها و استارتاپ های بخش کشاورزی از اولویت های این حوزه است.

لیمو HR

مریم اکبری به قابلیت های بالقوه استان البرز در خودشکوفایی و راه اندازی استارتاپ های حوزه‌ی کشاورزی اشاره کرد و افزود: با شناسایی نقاط قوت و فرصت های پیش روی کشاورزان و هدایت آنان می‌توان به شکل گیری استارتاپ ها کمک کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی حوزه کشاورزی، بحران آب و محیط زیست نیازمند رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیت های استارتاپی در سطح استان هستیم.

اکبری گفت: بخش کشاورزی نیاز مبرم به بازاریابی، بازار رسانی و ارائه محصولات کشاورزی به مصرف کننده با حذف واسطه ها دارد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور مطرح است بنابر این می تواند به صورت پایلوت، استان پیشقراول برای شکل گیری و ظهور استارتاپ های بخش کشاورزی به شمار رود.

وی افزود: نشست های متعددی پیرامون این موضوع با مجری ملی پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است که آموزش و تبیین مدیران جهاد کشاورزی استان البرز درباره استارتاپ ها در مرحله اول و آموزش مروجان پهنه در مراحل بعدی از نتایج کاربردی این نشست ها است.

این مقام مسئول گفت: به همین منظور کارگاه های آموزشی کسب و کارهای نوپا و آشنایی با استارتاپ های کشاورزی با حضور کارشناسان مروج مسئول پهنه های تولیدی کشاورزی و کارشناسان ترویج کشاورزی استان در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره ) برگزار شده است.

اکبری افزود: در این کارگاه های آموزشی که با حضور ۶۰ نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد، مدیر خانه استارتاپ کرج به معرفی چیستی استارتاپ ها و اهمیت شکل گیری کسب و کارهای نوپا در حوزه کشاورزی پرداخت.

وی اضافه کرد: معرفی نمونه های استارتاپ موفق کشاورزی در ایران و جهان از سایر بخش های ارائه مدیر خانه استارتاپ کرج بود.
استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و با وجود داشتن سه دهم درصد از مساحت کشور در بسیاری از تولیدات گیاهی و دامی دارای رتبه های برتر کشوری است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *