اخبار استارتاپی

اختلال در اینترنت همواره به شرکت های پذیرنده اعلام می‌شود

معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال داخلی و خارجی به اطلاع شرکت ها برسد و موضوع جدیدی مطرح نیست.

در شرایطی که برخی کسب و کارها از احتمال قطع سرویس های مبتنی بر کارت در روزهای آینده خبر داده اند، معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال در اینترنت به اطلاع شرکت ها برسد و موضوع جدیدی مطرح نیست.

بنا بر گفته برخی پذیرندگان شرکتهای پرداختی، به آنها اعلام شده همه سرویس های مبتنی بر کارت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز هفتم بهمن ماه جاری قطع می‌شود و در این فرآیند همه پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد و پس از پایان این زمان، تمامی سرویس‌ها به حالت قبل بازخواهند گشت.

در این پیوند امیرحسین داودیان معاون توسعه کسب و کار شرکت سداد اظهار داشت: بر اساس توافق نامه سطح سرویس این شرکت با پذیرندگان باید سرویس های ارایه شده از سوی این شرکت و شبکه پرداخت، پایدار باشد و هر زمانی که اختلال در شبکه اعم از داخلی یا خارجی رخ می دهد، باید به پذیرندگان اعلام شود.

وی افزود: این نخستین باری نیست که بروز اختلال در شبکه به اطلاع شرکت ها و کسب و کارها می‌رسد تا آمادگی لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نیز با توجه به تغییرات زیرساختی در حوزه شبکه ای این شرکت، این گونه اختلال ها به پذیرندگان اعلام شده است.

داودیان با اعلام اینکه بالاخره اختلال در اینترنت از سوی نهادهای ذی ربط به شرکت های پرداخت اعلام می‌شود، اظهار داشت: اغلب موارد این‌چنینی به صورت عمومی اطلاع رسانی نمی شود بلکه فقط به شرکت های طرف قرارداد اعلام می‌شود.

وی درباره اینکه چرا توصیه شده شرکت ها سرورهای خود را به داخل کشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها یک بحث کلی و حاکمیتی است و ارتباطی به شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت ندارد بلکه به پذیرندگان توصیه می‌شود که با توجه به مصالح کشور و جلوگیری از تبعات احتمالی منفی ناشی از استقرار در خارج از کشور این موضوع را پیگیری کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *