اخبار استارتاپی

همکاری مشترک ایران و عراق در فناوری فضایی

وزرای ارتباطات ایران و عراق برای همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری فضایی و فناوری اطلاعات مذاکره کردند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار «نعیم ثجیل یسر» وزیر ارتباطات عراق با اشاره به دستاوردهای فناوری فضایی و ماهواره های سنجشی، این دستاوردها را زمینه مناسبی برای همکاری مشترک با عراق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون زمان بازسازی عراق است، گفت: زمینه های توسعه بسیاری در عراق وجود دارد و وزارت ارتباطات ایران نیز عزم جدی برای توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال یکی از عرصه های اقتصادی مهم دنیا است، افزود: ما در ایران در حال مطالعه و برنامه ریزی در این حوزه هستیم و عراق نیز با توجه به نیروهای جوان و با استعداد، فضای خوبی برای توسعه دارد و ایران آماده همکاری مشترک در این حوزه با عراق است. ترانزیت و امنیت سایبری هم از حوزه هایی است که می‌توانیم با کشور عراق همکاری داشته باشیم.

جهرمی سرمایه گذاری در حوزه تلفن ثابت و موبایل عراق را از دیگر زمینه های همکاری بین دو کشور عنوان کرد و پیشنهاد داد: برای پیشرفت کارها کارگروه مشترکی بین دو کشور تشکیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای فضایی کشور و ماهواره های سنجشی، تاکید کرد: در ایران از فناوری فضایی در حوزه های مدیریت منابع آب، بهبود کشاورزی و محیط زیست استفاده می شود و با توجه به شرایط کشور عراق این دستاوردها می تواند برای این کشور نیز بسیار کاربرد داشته باشد.

آذری جهرمی در این دیدار از وزیر ارتباطات عراق دعوت کرد به همراه شرکت های عراقی در نمایشگاه الکامپ ایران در سال آینده شرکت کنند.

عراق به فناوری و تکنولوژی ایران نیاز دارد

نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار با اشاره به مذاکراتی که با شرکت های ایرانی برای همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق داشته است، گفت: امیدواریم با همکاری وزارت ارتباطات ایران زمینه فعالیت و مشارکت شرکت های ایرانی در عراق فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کشور عراق در دوران بازسازی قرار دارد، افزود: ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عقب ماندگی های بسیاری داریم و به همکاری و فناوری های ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار نیاز داریم.

وزیر ارتباطات عراق تصریح کرد: شرکت های ایرانی می توانند در حوزه شبکه فیبرنوری، نسل سوم و چهارم تلفن همراه، گذرگاه های بین الملل، پهنای باند اینترنت و زیرساخت های ارتباطی عراق سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

وی به چشم انداز روشن همکاری با کشور ایران اشاره کرد و افزود: ظرفیت های تخصصی در فناوری اطلاعات ایران وجود دارد و امیدواریم با انجام پروژه های مشترک این تکنولوژی ها را به کشور عراق منتقل کنیم.

وزیر ارتباطات عراق در این دیدار از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر و پیگیری مذاکرات و توافقات به کشور عراق دعوت کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *