اخبار استارتاپی

همکاری علمی مرکز ملی فضای مجازی و دانشگاه علامه

تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی برای ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌های علمی با بهره‌گیری بهینه از توانمندی و ظرفیت‌های موجود میان مرکز ملی فضای مجازی کشور و دانشگاه علامه طباطبایی امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی برای ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌های علمی با بهره‌گیری بهینه از توانمندی و ظرفیت‌های موجود میان مرکز ملی فضای مجازی کشور و دانشگاه علامه طباطبایی امضا شد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: همکاری بین دانشگاه ها و مرکز ملی فضای مجازی کشور می‌تواند در ایجاد ادراک مشترک در رابطه با فضای مجازی کشور کمک کند تا بتوانیم بین حکومت، مردم، نخبگان علمی و دانشگاهی و صنعت و اقتصاد یک ادراک بین اذهانی ایجاد کرده و در فضای شبه وفاق حرکت کنیم.

وی با تاکید بر این که در کشور دچار واگرایی بین اذهانی در حوزه فضای مجازی هستیم و این می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، افزود: متاسفانه در کشور فضای مجازی در همه سطوح ادراک نشده و شاید بتوان گفت که بیشترین قشری که این فضا را درک کرده اند، مردم هستند.

فیروزآبادی با اشاره به این که از درهم پیچیدگی دانشگاه، صنعت و دولت، نظام نوآوری شکل می‌گیرد، تصریح کرد: فضای مجازی از درهم پیچیدگی تکنولوژی های همگرا، مباحث اجتماعی و اقتصادی شکل می گیرد اما درک این درهم پیچیدگی هنوز در حوزه نخبگی دیده نشده و دانشگاه و پژوهشگاه ها در حوزه های نظری آن فعالیت کمتری دارند که البته این مهم در غرب هم با خلأ همراه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اظهار داشت: در ایران به دلیل وجود محدودیت های مختلف از جمله ارتباط بین الملل، باید دولت و دانشگاه ها در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند و به مباحث علمی و نظری دررابطه با فضای مجازی بپردازند.

وی با اشاره به این که مرکز ملی فضای مجازی کشور از سال گذشته همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاه ها را شروع کرده است، تاکید کرد: فضای مجازی در دنیا به شدت اجتماعی و برخلاف آن در ایران سیاسی است که این یکی از مشکلات ما در این حوزه است. در واقع اگر حتی از دریچه اقتصادی به فضای مجازی وارد می شدیم سایر حوزه های تکنولوژی و اجتماعی را نیز می‌توانستیم داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان این که در دنیا اقتصاد پلتفرمی در حال پیاده سازی است و بخش بزرگی از بازار دنیا را تصاحب کرده است، افزود: باید در دانشگاه روی مدل های اقتصادی فضای مجازی، حکمرانی آن، اجتماعی شدن سیاست و تبدیل نقش نخبگان سیاسی به نخبگان اجتماعی در زمینه تکنولوژی نظریه پردازی شود.

وی گفت: امیدواریم با بومی سازی مدل های اقتصاد پلتفرمی براساس بافت اقتصادی و سیاسی در کشور به مدل های کلان در نظام حکمرانی سیاسی و اقتصادی فضای مجازی با کمک و همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه های علمی دست یابیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *