اخبار استارتاپی

فن‌بازار کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین فن‌بازار این دانشگاه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با دهه فجر خبر داد.

پیام نجفی با اشاره به برگزاری فن‌بازارهای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه گفت: پس از برگزاری موفق اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تجهیزات پزشکی برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی انجام شد.

وی افزود: دومین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت نیروهای کارآمد و زیرساخت‌های گسترده در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار است، بنابراین باید کمک کنیم فناوری‌ها، محصولات و تجهیزات تولید شده در این حوزه به بازار نزدیک شده و به سمت درآمدزایی توسعه حرکت کند.

نجفی ادامه داد: هدف از برگزاری این فن‌بازار ایجاد فضایی برای حمایت از طرح‌ها و محصولاتی است که در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در واحدهای دانشگاهی تولید شده و تاکنون موفق به تجاری سازی نشده‌ اند.

وی تاکیدکرد: برگزاری فن‌بازار تجهیزات کشاورزی و منابع طبیعی در تقویت رشته‌ها و فعالیت‌های دانشکده‌های کشاورزی موثر خواهد بود و این رویداد اقدامی در راستای طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی است که مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیوتکنولوژی کشاورزی، نهاده‌های کشاورزی مانند بذر، کود و کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای، ماشین‌آلات کشاورزی و اتوماسیون آبیاری و مدیریت منابع آب، علوم دامی، خوراک دام و طیور، محصولات باغبانی و مبارزه بیولوژی با آفات محورهایی است که در این فن‌بازار مورد توجه قرار گرفته است.

نجفی با اشاره به ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با توجه به راه‌اندازی این معاونت در دانشگاه، روند برگزاری فن‌بازارها با قوت و توسعه بیشتری ادامه پیدا کند تا فن‌بازارهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک برند معتبر در کشور و منطقه شناخته شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای حضور در این فن‌بازار تا چهارم بهمن ماه فرصت دارند از طریق این سامانه طرح‌های خود را ارسال کنند، اظهار داشت: طرح‌های ارسال شده هفته آینده داوری و تا ۱۱ بهمن ماه نتایج داوری اعلام خواهد شد. طرح‌های ارائه شده در فن‌بازار در ایام برگزاری نمایشگاه مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تعدادی از طرح‌ها به عنوان طرح‌های برگزیده برای سرمایه‌گذاری به واحدهای دانشگاهی معرفی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه فن‌بازار در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با دهه مبارک فجر از ۱۳ تا ۱۵ بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واقع در سازمان مرکزی برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *