اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

کارگاه آموزشی “مزرعه هوشمند” برگزار شد.

کارگاه آموزشی «مزرعه هوشمند» روز سه­ شنبه 25 دی ماه 1397 در سالن استاد مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) اجرا شد.

کارگاه آموزشی «مزرعه هوشمند» روز سه­ شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) اجرا شد. کارگاه آموزشی «مزرعه هوشمند» با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از محققان، مدرسان، کارشناسان مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی، معاونت­ های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز و بهره برداران پیشرو کشاورزی از ساعت ۹/۳۰ تا ۱۲/۱۵  برگزار شد.

کارگاه آموزشی با تدریس دکتر مرتضی صابری استاد دانشگاه نیوساوت ولز (UNSW) سیدنی استرالیا  و عضو انجمن کیفیت ایران اجرا شد.

ابتدا دکتر میررحیمی معاون پژوهشی و کارآفرینی مرکز ضمن خیر مقدم به شرکت­ کنندگان در کارگاه به ذکر اهمیت موضوع در بخش کشاورزی و تأکید بر موضوع توسط وزیر جهادکشاورزی در ماههای اخیر پرداخت. در ادامه دکتر ایزدبخش نائب رئیس انجمن کیفیت ایران و استاد دانشگاه خوارزمی به معرفی مدرس کارگاه پرداخت.

در این برنامه آموزشی، موضوعاتی از جمله: اهمیت مزرعه هوشمند و نقش آن در اقتصاد استرالیا و استفاده از IOT به عنوان زیر ساخت مهم در تحقق کنترل کیفیت محصولات کشاورزی (مانند شیر تولیدی گاوداری­ ها و …) مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه‌ به صورت کارگاهی برخی گروه­‌های شرکت­ کننده موضوعات اساسی بخش کشاورزی را که نیازمند استفاده از  IOT برای افزایش بهره­ وری است از جمله در حوزه آب، سرمازدگی مزارع و پرورش زنبور عسل مورد بحث و بررسی اجمالی قرار دادند و در پایان لوح تقدیری از سوی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به دکتر صابری اهدا شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *