ایده های استارتاپی

آشنایی با ۱۰ استارتاپی که می‌توانند صنعت موسیقی را تکان دهند

نگاهی بر برترین استارتاپ های حوزه موسیقی و آهنگ ؛ از Uberchord Engineering تا Tradiio و ...

امروزه تغییرات شگفت انگیزی در موسیقی و تکنولوژی رخ می‌دهد؛ از واقعیت مجازی گرفته تا اجراهای تعاملی و کانال‌های اجتماعی بی‌شماری که برای معرفی هنرمندان جوان به راه افتاده است. این تغییرات به حدی هستند که نمی‌توان موسیقی را نسبت با ۱۰ ساله گذشته مقایسه نمود. بسیاری از افراد نمی‌توانند روزهای خود را بدون Spotify، SongKick و Soundcloud سپری کنند. استارتاپ ها دیدگاه ما به موسیقی را عوض کرده‌اند و راه‌های جدیدی برای ساختن، تجربه کردن و کسب درآمد از موسیقی به وجود آورده‌‌اند. در زیر به ۱۰ استارتاپی اشاره می‌کنیم که پتانسیل تغییر صنعت موسیقی را دارند:

Uberchord EngineeringUberchord Engineering logo

این استارتاپ آلمانی در حال تغییر دادن روش‌های یادگیری نوازندگی است. این استارتاپ که بخشی از برنامه شتابدهی Abbey Road Studios است، یک تکنولوژی تشخیص موسیقی و یک روش آموزش موسیقی توسعه داده است که نه تنها به فرد تکنیک‌های نوازندگی را یاد می‌دهد بلکه با تمرین، درک موسیقیایی را نیز قدرت می‌بخشد. محصول این استارتاپ که Uberchord Guitar نام دارد یک اپلیکیشن موبایل است که توانایی تشخیص اشتباهات شما را موقع نواختن را نیز دارد و کم کم با مهارت‌های شما آشنا می‌شود و میزان سختی دروس را همزمان با پیشرفت شما افزایش می‌دهد.

The Best SongThe Best Song logo

این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا بین موسیقی‌های مختلف جست و جو کند و آن‌ها را به لیست‌های بخش در Spotify یا Deezer اضافه کند. این استارتاپ فرانسوی در فضای رقابتی این حوزه (کشف و جست و جو بین موسیقی‌ها) توانسته تجربه کاربری اعتیادآوری ایجاد کند و دسته‌بندی‌های جذابی برای کاربر بسازد. همین موضوع این اپلیکیشن را به جایی مناسب برای ظهور هنرمندان جدید تبدیل کرده است. کاربر همچینن می‌تواند لیست پخش شخصی خودش را ایجاد کند و آن را در اپلیکیشن‌های دیگر اضافه کند. اضافه کردن دوستان و اضافه شدن موسیقی مشابه به صورت تصادفی به لیست‌های پخش از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

PrizmPrizm logo

این استارتاپ فرانسوی اولین پخش‌کننده موسیقی هوشمند است که می‌تواند با سرویس‌‌های مختلفی ارتباط برقرار کند و به عنوان یک بلندگو عمل کند. اما نکته مهم این استارتاپ این است که به مرور زمان علایق شما را یاد می‌گیرد و بر اساس آن، موسیقی پخش می‌کند. محصول این استارتاپ دستگاهی به شکل منشور مثلثی است و به راحتی از طریق وای‌فای به گوشی هوشمند متصل می‌شود و از راه دور نیز کنترل می‎شود. تنها کافی است یک بار در prizm‌ عضو شوید. از آن روز به بعد این دستگاه شروع به یادگیری سلیقه شما می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین موسیقی را با توجه به شرایط محیط، ساعت و افراد حاضر در اتاق پخش می‌کند.

استارتاپ Uberchord Engineering در حوزه موسیقی

StagelinkStagelink logo

این استارتاپ آلمانی در سال ۲۰۱۶ موفق شد و توانست جایزه بهترین استارتاپ در حوزه بازاریابی را به دست بیاورد. محصول این شرکت پلتفرمی است که هنرمندان و طرفداران را در کنار هم قرار می‌دهد و امکان برگزاری تور و اجرای زنده را فراهم می‌کند. این پلتفرم به هنرمندان و کسانی که قصد برگزاری اجرای زنده دارند کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی جمع‌آوری کنند و برای انتخاب محل برگزاری کنسرت، قیمت بلیط و نوع برگزاری برنامه‌ریزی کنند. همچنین فروش بلیط از طریق این پلتفرم امکان‌پذیر است. طرز استفاده از آن نیز بسیار ساده است: ایجاد یک نظرسنجی، ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ موثر و فروش حداکثری بلیط.

Hello StageHello Stage logo

این استارتاپ یک جامعه آنلاین است که با هدف برقراری ارتباط بین موسیقی‌دان‌های کلاسیک و مدیران و طرفداران ایجاد شده است. ایده اصلی این استارتاپ این بود که با ایجاد یک راه برای ترویج دادن هنرمندان، بازار این سبک از موسیقی بیشتر در دسترس قرار بگیرد. هنرمندان می‌توانند صفحات شخصی خودشان را داشته باشند و در آن جزئیاتی در خصوص برنامه‌ها و تقویم کاری خود ارائه دهند. مدیران هم می‌توانند همین کار را برای افرادی که با آن‌ها همکاری دارند انجام دهند. Hello Stage با عملکرد هوشمندانه، ظرفیت‌های زیاد و اندازه بزرگ پلتفرمی که دارد به یکی از بهترین فروشگاه‌های موسیقی کلاسیک تبدیل شده است.

SingaSinga logo

این استارتاپ با هدف بازسازی و جذاب کردن مجدد کارائوکه در سال ۲۰۱۳ و در فنلاند راه‌اندازی شده است. محصول این استارتاپ یک سرویس آنلاین است که با حذف وسایل گران‌قیمت مورد نیاز برای اجرای کارائوکه، دسترسی‌ای آسان به بزرگترین جامعه کارائوکه جهان را امکان‌پذیر می‌کند. محصول این شرکت برای مصرف‌کنندگان در غالب اپلیکیشن آی‌او‌اس، اندروید، تحت وب و تلویزیون‌های هوشمند در دسترس است. همچنین برای باشگاه‌ها نیز به صورت یک سرویس کاملا آنلاین و مدرن قابل استفاده است.

FlatFlat logo

محصول این استارتاپ یک نرم‌افزار آنلاین برای به اشتراک گذاشتن صفحات نوتِ موسیقی‌های مختلف است. ایده اصلی این استارتاپ بریتانیایی این است که امکان ویرایش و کار بر روی یک پروژه را به صورت همزمان برای چندین کاربر فراهم کند. می‌توانید صفحه نوت خود را بسازید و با فعال کردن گزینه خواندن یا نوشتن، اجازه تغییرات را به کاربران دیگر بدهید. از جمله امکانات این نرم‌افزار می‌توان به تاریخچه هوشمند و نوشتن آفلاین و ایجاد پروژه از روی اسناد قبلی اشاره کرد. این پلتفرم به صورت کامل با سرویس Classroom گوگل هماهنگ است و به همین دلیل امکان ساخت موسیقی و به اشتراک‌گذاری در آن بسیار ساده است.

استارتاپ stagelink در حوزه موسیقی

PlugifyPlugify logo

یک تیم علاقه‌مند به ایجاد تغییرات در موسیقی که در هلند مستقر هستند و با ایجاد یک پلتفرم پیدا کردن و رزرو کردن مکان اجرای زنده یک هنرمند را بسیار ساده کرده‌اند. هدف این استارتاپ که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده است این است که به هنرمندان موقعیتی که شایسته آن هستند را بدهند. با این کار دیگر هنرمند نیاز نیست پولی برای رزرو کردن به واسطه‌های سنتی بدهد. همچنین شما می‌توانید از طریق این پلتفرم به موسیقی این هنرمندان نیز گوش دهید و خرید بلیط را انجام دهید.

TradiioTradiio logo

این استارتاپ پلتفرمی ایجاد کرده است که پیدا کردن موسیقی‌دان‌های جدید را تبدیل به یک بازی کرده است. این پلتفرم را می‌توان بازاری برای هنرمندان جوان نامید. Tradiio کاربران را قادر می‌سازد تا با یک موسیقی به صورت مستقیم وارد تعامل شوند و با استفاده از ارز مجازی روی آن سرمایه گذاری کنند. بعد از این اتفاق، افرادی که بیشترین سرمایه گذاری را کرده باشند شانس برنده شدن جوایزی از قبیل بلیط جشنواره، اجازه استفاده از فروشگاه و تجربیاتی دیگر که به صورت معمول امکان تجربه کردنشان وجود ندارد را دریافت می‌کنند. همچنین برای هنرمندان این پلتفرم امکان ارتباط مستقیم با طرفدار را نیز فراهم می‌کند.

MIND Music LabMIND Music Lab logo

در سال ۲۰۱۶ این استارتاپ موفق شد به عنوان «با پتانسیل‌ترین استارتاپ حوزه موسیقی» دست پیدا کند. هدف این استارتاپ بهبود راه‌هایی است که هنرمند و طرفداران او از طریق موسیقی با هم تعامل می‌کنند. اولین محصول این استارتاپ سوئدی Sensus SmartGuitar است. این محصول ترکیبی از سه دستگاه است: یک گیتار، یک محیط کار دیجیتالی بی‌سیم و یک دستگاه متصل به اینترنت اشیا. این وسیله به هنرمند کمک می‌کند تا انواع مختلف نت را در پروژه خود پیاده کنند و آن را به صورت زنده با کاربران به اشتراک بگذارد. این ارتباط می‌تواند به هنرمند در به دست آوردن مهارت اجرای زنده نیز کمک کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
eu-startups
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *