لیمو HR
اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم آستین در آمریکا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده آستین در حوزه‌های هوش مصنوعی، سلامت و فناوری پاک

مالیات‌های اندک و هزینه‌های مطلوب املاک، پایه‌ای محکم برای استارتاپ های مستقر در مرکز ایالت تگزاس یعنی آستین فراهم می‌کند. این شهر با داشتن قطب‌هایی مثل انکوباتور یا مرکز رشد فن‌آوری آستین، که در دانشگاه تگزاس واقع شده، و شتاب دهنده Techstars، از یک زیست بوم غنی برای حمایت‌ از استارتاپ ها برخوردار است. در سال ۲۰۱۷، سرمایه گذاران خطرپذیر حدود ۱.۲ بیلیون دلار به حساب استارتاپ های محلی ریختند، که ۹۴۲ میلیون دلار از سال ۲۰۱۶ بیشتر بود. تعجبی ندارد که داستان های موفقیت استارتاپ های محلی مثل Mozido مطرح می‌شوند. این شرکت با دریافت مجموعاً ۳۰۷ میلیون دلار سرمایه، تأمین‌کننده‌ی جهانی بازار دیجیتال و راهکارهای پرداخت برای بازارهای توسعه‌یافته و هم‌چنین بدون پشتوانه است.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم آستین

AI, Big Data, and Analytics

AI, Big Data & Analytics: در طول ۶ سال گذشته، ۱۹% از تمامی سرمایه گذاری خطرپذیر آستین صرف استارتاپ های حوزه‌ی هوش مصنوعی، ابرداده و تجزیه و تحلیل شده است. میراث هوش مصنوعی به زمان‌های دور و کنسرسیوم میکروالکترونیک و رایانه‌‌ برمی‌گردد که اولین و یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های پژوهش و توسعه‌ی صنعت رایانه در ایالات متحده است. امروزه این میراث توسط استارتاپ های هوش مصنوعی مستقر در آستین ادامه یافته، ازجمله SparkCognition که با سرعت زیادی رشد می‌کند و نزدیک به ۵۶.۵ میلیون دلار در سرمایه گذاری سری B جذب نموده است. SparkCognition برای اپلیکیشن های فعال در حوزه‌ی نفت و گاز، دفاع، امنیت و دیگر بخش‌ها راهکار ارائه می‌دهد. استارت آپ خوش‌آتیه‌ی دیگری که در آستین مستقر شده، Tethr است، شرکتی که از هوش مصنوعی برای تحلیل تماس‌های مشتریان استفاده می‌کند، و ۱۵ میلیون دلار در سرمایه گذاری سری A جذب نموده است.

Cleantech

Cleantech: در سال ۲۰۱۵، بخش فن آوری پاک آستین به‌طور مستقیم ۲۰،۰۰۰ نفر را به خدمت گرفته و حدود ۲.۵ بیلیون دلار به تولید ناخالص داخلی منطقه کمک کرد. برآورد می‌شود که اشتغال بخش فن آوری پاک تا سال ۲۰۲۰ در آستین ۱۱% رشد داشته باشد، یعنی نزدیک به دو برابر ۶% نرخ رشد ملی. در این حوزه داستان موفقیت یک استارت آپ محلی شایان ذکر است: Hyliion، شرکتی که یک سیستم دوگانه‌سوز برای تراکتور-تریلرها تولید کرده و مصرف سوخت آن‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، درعین حال در کمتر از ۱ سال بازگشت سرمایه دارد. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۷ در سرمایه گذاری سری A بیست و یک میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

Healthtech

Healthtech: استارتاپ های فن آوری سلامت سال‌هاست که درمیان برجسته‌ترین نوآوران شهر قرار دارند و چند مؤسسه‌ی آموزشی در سطح جهانی راه انداخته‌اند، مثل دانشکده‌ی پزشکی Dell در دانشگاه تگزاس یا مرکز تازه‌ تأسیس Merck IT. یکی از استارتاپ های برجسته، Medici است، یک اپلیکیشن مراقبت از سلامتی که تعریف تازه‌ای از شکل رابطه‌ی بیمار-پزشک ارائه می‌دهد. Medici با داشتن اپلیکیشن های مجزا برای بیماران، پزشکان، و بیمارستان‌ها، به بیماران اجازه می‌دهد از طریق گوشی‌های هوشمند خود با پزشکشان در ارتباط باشند. این شرکت در سرمایه گذاری سری A، کمی پس از راه اندازی محصول خود، موفق به جذب سرمایه‌ی قابل توجه ۲۴ میلیون دلاری شد.

«آستین همواره مکانی عالی برای ایجاد صنایع جدید در محل تلاقی دیگر صنایع بوده است. هرچند شاید شهرهای دیگر در صنعتی خاص عالی باشند، اما معمولاً می‌بینید که تلاقی‌های میان-صنعتی، اینجا در آستین بسیار سریع‌تر شروع می‌شوند. یعنی شکل‌گیری حوزه‌های نوآورانه‌ی جدید. این رفتار از دل فرهنگ حمایت‌گر و پذیرای ما پدیدار می‌شود، و ریشه‌ی برنامه های نوظهور فن آوری‌ است که پیش از این در یک ناحیه‌ی خاص دیده نشده‌اند.» کوین کویم، مؤسس و مدیرعامل Tech Ranch

«آستین برای انفجاری تمام‌ و کمال در فضای هوش مصنوعی دورخیز کرده است. همه چیز در یک شهر، شما نوابغ دانشگاهی و رهبران صنعتی را با نوآوران استارت آپی و مشتریان شرکتی در یک جا گرد هم می‌آورید. آنچه رخ می‌دهد، زمینه‌ای بی‌نقص برای شتابدهی زیست بوم است.» برنس هودزیتز، سفیر فن‌آوری‌های نوظهور در کارخانه‌ی Capital

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *