اخبار استارتاپی

رویداد سامیکس برگزار شد.

رویداد سامیکس با هدف رشد ایده ها و پرورش استارتاپ ها و ساخت شرکت های در حال توسعه در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

لیمو HR

رویداد سامیکس با هدف رشد ایده‌ها و پرورش استارتاپ ها و ساخت شرکت های در حال توسعه در روز چهارشنبه ۳ بهمن ماه با حضور ۹ استارتاپ برگزیده و هیئت داوران و سرمایه گذاران، در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این دوره دکتر کوروش پرند ریاست محترم پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی، آقای پویا کندری مدیرعامل شتابدهنده فارابی، آقای جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور و آقای باقر صمدی مدیر کل توسعه محصول ایرانسل به سخنرانی پرداختند. داوری این رویداد برعهده آقایان رضا زرنوخی(صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران)، دکتر محسن رحمتی (مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا) و دکتر روح الله رحمانی(شرکت دیجی کالا) بود. ۹ تیم در این مسابقه شرکت داشتند که هر کدام در مدت ۵ دقیقه به معرفی خود پرداختند، ۳ دقیقه نیز زمان پرسش و پاسخ با داوران را داشتند.

در خلال این رویداد دو پنل تخصصی بازاریابی ATL & BTL با حضور آقایان مانی قاسمی، سبحان فروغی و رضا جوکار، و چالش های سرمایه گذاری در ایران با حضور آقایان فرشید گلزاده، ژوبین علاقبند، رضا کلانتری نژاد و حبیب آرین برگزار شد.

سخنرانی ها

در ابتدا آقای کندری مدیر عامل شتاب دهنده فارابی به معرفی اجمالی این شرکت پرداختند و پس از آن آقای دکتر پرند ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی طی سخنرانی خود از اتفاقات مثبتی که در دانشگاه شهید بهشتی در حال اتفاق هست خبر دادند و خاطر نشان کردند که طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دو صندوق در دانشگاه شهید بهشتی در حال ایجاد است و مراحل ابتدایی ایجاد صندوق اول که صندوق جامع پژوهش فناوری می‌باشد، انجام شده است.

در ادامه ایشان خاطر نشان کردند که سه سرمایه گذار اصلی این صندوق دانشگاه شهید بهشتی، بخش خصوصی و شرکت هاب می‌باشد که جمعا ۳ میلیارد تومان سرمایه در فاز اول  تزریق خواهد شد و ۶ ارگان دیگر نیز در ادامه مسیر اضافه خواهند شد.

جناب آقای صمدی مدیر کل توسعه محصول ایرانسل از دیگر سخنرانان این رویداد بودند که سه حوزه فعالیت ایرانسل در رابطه با استارتاپ ها را، ایجاد زیر ساخت و توانمند سازی استارتاپ ها، حمایت شرکت های تامین محتوا در کشور به عنوان اپراتور موبایل و همچنین سرمایه گذاری مستقیم بر روی استارتاپ دانستند.

ارائه استارتاپ ها

۹ استارتاپ شرکت کننده (الوپارک ،هوم، دری کوین، زووپ، لوکوبوک، پیدو، ناربو، اینکوباک، تحلیلگر امید) برای حاضرین به ارائه پرداختند.

  • الو پارک: این تیم به دنبال حل معضل جای پارک در کلانشهرها می‌باشد؛ به این صورت که هر فرد قبل از حرکت از مبدا می‌تواند پارکینگ های موجود در مقصد را مشاهده کند و به صورت آنلاین آن رزرو و هزینه آن را پرداخت کند.
  • هوم: هوم دربازکن هوشمندی است که به صاحب خود این امکان را می‌دهد که به صورت آنلاین حتی در صورت عدم حضور فیزیکی، درب پارکینگ را از راه دور باز و بسته کند.
  • دری کوین: کیف پول ارزهای دیجیتالی ست که به استفاده کنندگان خود این کمک را می‌کند تا با هر سطح دانشی بتوانند به مبادله ارزهای دیجیتالی بپردازند و مردم ایران نیز از این جهت همگام با دیگر کشورهای دنیا حرکت کنند.
  • زوپ: برنده جایزه استارتاپ اول سامیکس چهارمین استارتاپی بود که به ارائه خود پرداخت. این استارتاپ که در حوزه پزشکی فعال می‌کند بیماران را قادر می‌سازد تا بیماران در هر ساعت از شبانه روز بتوانند پزشک مورد نظرخود را پیدا کنند و توسط آن پزشک ویزیت شوند. ویزیت به سه صورت ویدئویی، مشاوره تلفنی و در صورت ضرورت به صورت فیزیکی خواهد بود.
  • لوکو بوک: پلتفرمی برای نوشتن داستان و کتاب و همچنین دنبال کردن و خواندن کتاب های نوشته شده توسط دیگران است که ۱۰۰ هزار بازدید روزانه را رد کرده است.
  • پیدو: پیدو در هر ساعت از شبانه روز و در نقطه‌ای که نیاز به بنزین وجود داشته باشد امکان سرویس دهی را فراهم آورده است. این استارتاپ برنده جایزه رای گیری مردمی سامیکس گردید.
  • ناربو: پلتفرمی جهت ارائه خدمات ترجمه و تولید محتوا می‌باشد. تلاش اصلی این استارتاپ بر افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات ترجمه به افرادی ست که به ترجمه متون در حجم بالا نیازمند هستند.
  • اینکو باک: بازارگاه آنلاین محصولات کشاورزی است که تولید کنندگان و بازرگانان حوزه کشاورزی را گردهم آورده است که در آن می‌توانند به نمایشگاه مجازی و آنلاین برگزار کنند و اقصی نقاط ایران به تامین کنندگان مورد نظر خود دست پیدا کنند و به فروش محصولات خود بپردازند.
  • تحلیگر امید: ارائه دهنده پلتفرم معاملات الگوریتمی و راهکارهای جدید برای انتخاب سهام مناسب، برای به حداکثر رساندن سود سرمایه گذاران و معامله گران در یک زیرساخت امن و شفاف می‌باشد.

پنل ها

در سخنرانی اعضای پنل سرمایه گذاری خارجی و چالش‌های آن در ایران، جناب آقای کلانتری نژاد مدیر عامل کارخانه نوآوری مسائل زیر را طرح کردند، آیا هنگام صحبت راجع به  سرمایه‌ی خارجی به الگوهایی که در دنیا به خصوص جهان سوم و کشورهای در حال توسعه وجود دارند هم فکر می‌کنیم؟ و بیان اینکه موضوع اصلی این است که ما سرمایه خارجی را برای کدام مرحله از کسب و کار استارتاپ ها نیاز داریم؟

همچنین در ادامه گفت و گو جناب آقای فرشید گل زاده در پنل سرمایه گذاری خارجی اضافه کردند یکی از دغدغه‌های اصلی گروه‌های استارتاپی باید چگونگی جذب سرمایه گذار خارجی باشه و یکی از تجربیات خوب و ملی کشور را برجام دانستند که از نظرشان به دلیل عدم توجه لازم به موضوع سرمایه گذاری خارجی در ایران، باعث شد ما فرصتی تاریخی برای توسعه کسب و کار اقتصادی و اصلاحات ساختاری را از دست بدهیم.

پنل دومی که در این رویداد برگزار شد گفت‌وگوی تخصصی حول بازاریابی ATL & BTL  بود که با حضور سردبیر شرکت دیجیاتو ومدیر عامل اپلیکیشن روبیکا انجام شد.

در انتها استارتاپ زوپ مقام اول، استارتاپ پیدو مقام دوم و لوک و بوک مقام سوم را از آن خود کردند و به استارتاپ زوپ مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان جایزه پرداخت شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *