ایده های استارتاپیایده های کشاورزی

با برترین شتاب دهنده ها و مراکز رشد کشاورزی در آمریکا آشنا شوید

10 شتاب دهنده ی اختصاصی کشاورزی در آمریکا

برنامه های شتابدهی استارتاپ های تکنولوژی کشاورزی با هدف کمک رسانی به بنیان گذاران این استارتاپ ها برگزار می شود. این کمک رسانی معمولا به شکل سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار، جلسات منتورشیپ و راهنمایی هایی برای یادگیری مهارت ها و روش های مورد نیاز برای رشد کسب و کار از مراحل اولیه تا تبدیل شدن به یک سازمان سودده ارائه می‌شود.

برنامه‌های شتابدهی تعداد محدودی شرکت را از درون یک لیست که شامل استارتاپ های با پتانسیل رشد بالا می‌شوند انتخاب می‌کنند. معمولا این استارتاپ ها برای سرمایه گذاری مناسب‌تر هستند. این فرآیند از شبکه‌ای از سرمایه گذاران، متخصصین صنعتی و سازمان‌هایی تشکیل شده که علاقه دارند تا در شرکت‌های کوچک سرمایه گذاری کنند و در رشد آن‌ها نقش داشته باشند.

بخش کشاورزی ایالات متحده در دو قرن اخیر شاهد ورود تکنولوژی‌های بسیار بزرگی بوده است. در اواخر قرن ۱۹ام، نزدیک به ۵۰ درصد مردم در بخش کشاورزی مشغول کار بوده‌اند. اما امروزه با وجود تکنولوژی در این حوزه، حدودی ۱۱.۱ درصد از مردم در صنعت کشاورزی و غذا فعالیت دارند. بعضی از برنامه‌ها برای این طراحی شده‌اند که نوآوری را در این صنعت ۳ تریلیون دلاری افزایش دهند تا در ادامه میزان اشتغال افراد هم افزایش پیدا کند.

در این مقاله، با چند شتاب دهنده مهم حوزه کشاورزی در آمریکا آشنا می‌شویم.

  • Terra

Terra logo

Terra یک شتاب دهنده غذا و تکنولوژی کشاورزی است که توسط Rabobank و RocketSpace راه‌‌اندازی شده است. این شتاب‌دهنده قدرت و تخصص Rabobank در صنعت غذا و کشاورزی را با اکوسیستم جهانی RocketSpace‌ تلفیق می‌کند. سازمان‌های همکار مثل Nestle، AgroFresh، Griffith Foods و GrainCrop هم در این شتاب دهنده نقش دارند و مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکو در کالیفرنیا قرار دارد.

چیزی که این شتاب دهنده را از باقی متمایز می‌کند، مدل کاری آن‌ها است که بر روی همکاری تمرکز دارد. آن‌ها یک پلتفرم هستند که در راستای به دست آوردن راه‌حل از طریق نوآوری فعالیت می‌کنند. سازمان‌های همکار رابطه نزدیکی با استارتاپ ها دارند تا بتوانند نوآوری را در صنعت کشاورزی و غذا ایجاد کنند. از طریق این همکاری، استارتاپ ها شانس این را خواهند داشت که در یک برنامه ۸ هفته‌ای، محصول خود را امتحان کنند.

مزایایی که این برنامه دارد شامل فضای کار، فضای آشپزخانه کامل و یک دوره ۸ هفته‌ای مملو از کلاس‌های آموزشی و منتورشیپ است که هیچ هزینه‌ای برای استارتاپ ندارد. موارد مورد نیاز برای حضور در این دوره هم فقط آماده بودن برای سفر است؛ حال تفاوتی ندارد که استارتاپ شما آماده تولید یک محصول است و یا از قبل یک محصول در بازار دارد و ترجیح می‌دهد مجدد سرمایه جذب کند.

  • Plug and Play

Plug and Play logo

Plug and Play یک پلتفرم نوآوری غذا است که در سیلیکون ولی کالیفرنیا قرار دارد. این شتاب دهنده بر روی حل مشکلات خشکسالی از طریق نوآوری تمرکز دارد. PNP سرمایه گذاران، استارتاپ ها و سازمان‌ها را از سرتاسر جهان دور هم جمع می‌کند تا در رشد بخش کشاورزی، غذا و نوشیدنی همکاری داشته باشند. از سازمان‌هایی که در این برنامه مشارکت دارند می‌توان بهHershey’s ، Panasonic، PepsiCo و Ajinomoto اشاره کرد. به غیر از غذا و تکنولوژی کشاورزی، این پلتفرم در حوزه فین تک، اینترنت اشیا، سفر و هتل‌داری و تکنولوژی بیمه فعالیت می‌کند.

فرصت جلسات رو در رو با تیم‌های حرفه‌ای از سرتاسر جهان، سرمایه گذاری در استارتاپ ها توسط سرمایه گذاران خطرپذیر، فضای کار اداری، یک مرکز اطلاعات قوی و همکاری و مشارکت در دانشگاه‌های جهانی و محلی جزو مزایای همکاری با این شرکت هستند. PNP استارتاپ هایی را انتخاب می‌کند که نه تنها فعال هستند بلکه به صورت مداوم پیشرفت می‌کنند.

  • Thrive

شتاب دهنده Thrive بر روی چالش‌هایی که در مقابل صنعت غذا و کشاورزی در سرتاسر جهان قرار دارد تمرکز کرده است. برنامه این شتاب دهنده ۱۰ هفته طول می‌کشد. مکان برگزاری آن سیلیکون ولی و سالیناس ولی است و ۱۰ الی ۱۲ تیم را شامل می‌شود. تا کنون ۳۲ استارتاپ از این مزایای این برنامه استفاده کرده‌اند. از جمله سازمان‌های همراه در این برنامه می‌توان به Verizon، Land O’Lakes، Inc ، Forbes، Thought Food و چندین سازمان دیگر اشاره کرد.

شتاب دهنده THRIVE

این شتاب دهنده هم با استارتاپ هایی که در مراحل اولیه قرار دارند کار می‌کند و هم با استارتاپ هایی که رشد کرده‌اند. هر دو این دسته‌ها می‌توانند از مزایای برنامه بهره‌مند شوند. استارتاپ هایی که در مراحل اولیه هستند به تازگی رشد خود را شروع کرده‌‌اند ولی استارتاپ هایی که رشد کرده‌اند ممکن است حتی محصولی در بازار داشته باشند. استارتاپ هایی که در مراحل اولیه هستند ۵۰ هزار دلار در مرحله سرمایه گذاری و ۵۰ هزار دلار در زمان اجرای برنامه دریافت می‌کنند؛ این سرمایه باید با سود حدودی ۵% بازگردانده شود.

از باقی مزایای این برنامه می‌توان به فضای کار، مشاوره حقوقی و منتورشیپ اشاره کرد. در انتهای برنامه استارتاپ‌ها فرصت ارائه در مقابل سرمایه‌گذاران را خواهند داشت و در نهایت ۳ استارتاپ برتر در سامیت Forbes جوایزی دریافت می‌کنند. استارتاپ‌هایی که رشد داشته‌اند هم فرصت پیدا می‌کنند تا با سازمان‌های همکار آشنایی پیدا کنند و همچنین می‌توانند سرمایه جذب کنند.

  • The Yield Lab

The Yield Lab logo

The Yield Lab در سنت لوییز در میزوری واقع شده است. این شتاب دهنده روی استارتاپ هایی که برای متحول کردن صنعت غذا و کشاورزی در راستای رسیدن به ثبات تلاش می‌کنند، حدود ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری می‌کند. آن‌ها برنامه‌‌ای دارند که طی آن استارتاپ ها ۶ بار در سال و طی دوره‌های ۲ الی ۳ روزه دور هم جمع می‌شوند. هر کدام از این استارتاپ ها یک مسئول مدیریت مستقیم از طرف The Yield Lab دریافت می‌کنند و می‌توانند به سرمایه گذاران، مشتریان و همکاران دسترسی پیدا کنند.

  • Food-X

Food-X logo

Food-X خودش را به عنوان اولین و بهترین شتاب دهنده نوآوری غذا در جهان معرفی می‌کند. این شرکت همچنین یک پلتفرم سرمایه گذاری برای اشخاص و شرکت‌های علاقه‌مند است. استارتاپ های منتخب باید اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنند. استارتاپ هایی که بتوانند خود را ثابت کنند ۵۰ هزار دلار در مرحله سرمایه گذاری جذب می‌کنند و به وام‌هایی در طول برنامه شتابدهی دسترسی خواهند داشت.

از دیگر مزایای این برنامه می‌توان به فرصت دسترسی به شبکه‌ای از بهترین سرمایه گذاران، کارآفرینان، رسانه‌ها و متخصصین صنعت غذا اشاره کرد. همچنین قابلیت همکاری کردن با دیگر استارتاپ ها وجود دارد چرا که فعالیت‌ها در یک فضای اشتراکی صورت می‌گیرند. این شتاب دهنده همچنین کنفرانس‌ها و رویدادهایی که در حوزه کشاورزی و غذا باشند را نیز میزبانی می‌کند.

Food-X شتاب دهنده

  • Kirchner Food Fellowship

Kirchner Food Fellowship logo

Kirchner Food Fellowship با همکاری موسسه دانشگاهی The Hunger Solutions در زمینه مقابله با گرسنگی جهانی و همچنین سرمایه گذاری در برنامه‌های غذا فعالیت می‌کند. انتخاب مدیران این برنامه‌ها از درون دانشجویان نخبه آمریکای شمالی این فرصت را می‌دهد که تصمیمات سرمایه گذاری در کشاورزی بسیار سازمان‌یافته‌تر صورت بگیرد. هدف این شرکت تولید راه‌حل‌های دراز مدت برای پایان دادن به موضوع ناامنی غذایی در جهان است.

مزایایی که این برنامه دارد بیشتر برای سرمایه گذاران است و شامل سرمایه گذاری و منتورشیپ است. دیگر همکاران در این برنامه Food Security Group، Kirchner Group، Hunger Solutions Institute، Bonaventure Capital و Kirchner Inpact Foundation هستند.

  • The Good Food Accelerator

The Good Food Accelerator logo

The Good Food Accelerator مشخصا برای استارتاپ هایی است که هم بنیان‌گذاری و هم فعالیتشان در شیکاگو باشد. هر استارتاپی که علاقه‌مند به حضور در برنامه این شتاب دهنده است باید خودش را با ارزش‌های آن که بر اساس کیفیت غذا و روش‌های تولید در نظر گرفته شده‌‌اند هماهنگ کند.

استارتاپ های برگزیده می‌توانند از مزایایی همچون فضای کار، شانس دسترسی به منابع سرمایه عمومی و خصوصی، برنامه منتورشیپ، مشتریان بالقوه و همکاری بهره‌مند شوند. این استارتاپ ها همچنین می‌توانند برای کشاورزان و سرمایه گذاران علاقه‌مند به نوآوری‌، خود را ارائه دهند. این شتاب دهنده همچنین به استارتاپ هایی که در زمینه غذای سالم فعالیت می‌کنند علاقه‌مند است.

  • Royse AgTech Innovation Network

Royse AgTech Innovation Network logo

Royse AgTech Innovation Network تمرکز خود را بر روی شرکت‌هایی گذاشته است که در زمینه ارائه تکنولوژی‌های جدید برای صنعت غذا و کشاورزی و خصوصا تولید در این صنایع فعالیت می‌کنند. این شرکت در پالو آلتو در کالیفرنیا واقع شده است. این شتاب دهنده به استارتاپ ها کمک می‌کند تا به همکاران، بازارها و سرمایه دسترسی پیدا کنند. استارتاپ های برگزیده فرصت این را خواهند داشت تا نوآوری‌های خود را برای شرکت‌های فعال کشاورزی، کشاورزان و سرمایه‌گذاران ارائه دهند و با آن‌‌ها دیدار داشته باشند. Royse AgTech همچنین برای استارتاپ ها کنفرانس‌هایی برای اجرای نسخه دمو برگزار می‌کند.

  • Chobani Food Incubator

Chobani Food Incubator logo

Chobani در نیویورک واقع شده است و به عنوان مرکز رشد و شتاب‌ دهنده صنعت غذا شناخته می‌شود. استارتاپ هایی که با این شتاب دهنده همکاری کنند ۲۵ هزار دلار دریافت خواهند کرد و به سرمایه کاری بدون سود دسترسی خواهند داشت. آن‌ها همچنین از مزایای یک برنامه ۶ ماهه که در آن فضای کار، دسترسی به جامعه مرتبط، منتورها و فرصت شبکه‌سازی قرار دارد بهره‌مند خواهند شد. این شرکت به دنبال استارتاپ هایی است که هدفمند فعالیت می‌کنند و آماده‌اند تا قدم‌های بعدی را بردارند.

مرکز رشد Chobani Food

  • KitchenCru

KitchenCru logo

KitchenCru یک آشپزخانه برای جامعه است؛ به جز این موضوع، این شرکت را می‌توان مرکز رشد غذایی دانست که به شرکت‌های فعال در حوزه غذا کمک می‌کند تا توسعه پیدا کنند، رشد کنند و به فعالیت ادامه دهند. این شرکت دسترسی به یک فضای کاری کاملا مجهز را برای استارتاپ ها فراهم می‌کند. همچنین پشتیبانی و آماده کردن سرویس‌هایی مثل کارهای حقوقی، بازاریابی، طراحی گرافیکی، بانکداری، بیمه و تبلیغات نیز به عهده این شرکت قرار می‌گیرد. KitchenCru در پرتلند واقع شده است.

  • Shoals Entrepreneurial Center

Shoals Entrepreneurial Center logo

Shoals Entrepreneurial Center یک مرکز رشد است که بر روی بنیان گذاری و کمک به رشد استارتاپ ها تمرکز دارد. همکاری با این مرکز رشد به استارتاپ ها فرصت بهره‌مند شدن از فضای کار و آشپزخانه، تجهیزات و دسترسی به منابعی مثل شبکه‌ای متخصصین، همکاران، منتورها و سرمایه‌های خطرپذیر را می‌دهد. رویدادهای بازاریابی گروهی و آنلاین نیز در این بخش جای دارند. این شرکت ۴ دفتر دارد:

  • مرکز تولید در فلورانس
  • مرکز رشد حرفه‌ای و خلاق در شفیلد
  • مرکز رشد کسب و کارهای غذایی به همراه یک آشپزخانه مجهز و تأیید شده در فلورانس
  • مرکز رشد چندمنظوره در فلورانس
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
agtech.careers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *