اخبار استارتاپی

گزارش استارتاپ ویکند واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی گفت: از سه تیم برتر دانشجویی در استارتاپ ویکند واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به مدت یک سال حمایت می‌شود.

محمد رضاکشاورزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی صبح امروز در اولین نشست استارتاپ ویکند محتوای آموزشی که در ساختمان مرکزی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: در این واحد دانشگاه آزاد در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و خوشبختانه در حوزه آموزش الکترونیکی، ارائه خدمات و تولید محتوا اقدامات خوبی را تا به امروز انجام و تجربیات گران‌بهایی را به دانشجویان ارائه داده است.

وی ادامه داد: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد با هدف توسعه آموزش مجازی و بهره‌وری از فناوری‌های نوین ارتباطی با فراهم کردن یک زیرساخت بومی و قومی در حال ارائه خدمات مناسب در انجمن علمی کشور، سازمان‌ها و مؤسسات آزاد در بستر اینترنت است.

حمایت از طرح‌های دانش بنیان در استارتاپ ویکند دانشجویی

کشاورزی تأکید کرد: رشد استعداد‌ها و حمایت از طرح‌های دانش بنیان و کارآفرینی در حوزه فضای مجازی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و محتوا یکی از اهداف مهم واحد الکترونیکی واحد دانشگاه آزاد اسلامی است به همین دلیل برای رسیدن به این اهداف مهم اقدام به برگزاری اولین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی دانشجویی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی بیان کرد: استارتاپ ویکند محتوای آموزشی در محور‌های اپلیکیشن موبایل، انیمیشن‌های آموزشی، فیلم‌های آموزشی، نرم افزار‌های کمک آموزشی، نرم افزار‌های ابزار معلم و استاد، نرم افزار‌های دایره المعارف و فرهنگ، بازی و سرگرمی‌های آموزش، کتاب‌ها و تکالیف الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، وبسایت‌ها، وبلاگ‌های آموزشی، بستر‌ها و بازه‌های تولید محتوا، بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری آموزش الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه نرم افزار آموزش الکترونیک در حوزه‌های مختلف مد نظر اصلی استارتاپ ویکند است، ادامه داد: نرم افزار‌های تولید محتوا، نمایش محتوا، مدیریت آموزش و محتوا، آزمون ساز، شبیه‌ساز آزمایشگاه، سخت افزار‌های ایجاد ارائه نمایش محتوا از دیگر محور‌های این استارتاپ ویکند دانشجویی و دانش آموزی است.

کشاورزی تأکید کرد: استارتاپ ویکند یک رویداد تجربی آموزشی  است و این استارتاپ ویکند در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در سه روز پایانی هفته و با شرکت برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان به استارتاپ‌ها، ایده پردازان و بازاریاب‌ها برگزار می‌شود و گروه‌های مختلف در حوزه دانش آموزی و دانشجویی تا ۵۴ ساعت ایده‌های خود را مطرح  می کنند و دانشگاه برای آن‌ها تیم‌های مختلف را تشکیل می‌دهد.

استارتاپ ویکند در بیش از هزار شهر ۱۳۵ کشور دنیا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی اظهار کرد: این استارتاپ ویکند تا به حال در بیش از هزار شهر ۱۳۵ کشور دنیا برگزار شده است و در این برنامه ایده‌های مختلفی مطرح شده است.

وی تأکید کرد: ایده‌های مربوط به کسب و کار در استارتاپ ویکند واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در یک فضای مشترک تیمی و با کمک مربیان خبره مطرح می‌شود و ایده‌های برتر مورد  حمایت همه جانبه  قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی ادامه داد: مسئله محتوای آموزشی یکی از موضوعات مهم سیستم‌های آموزشی نوین و یکی از دستاورد‌های مهم فناوری الکترونیک است و در گذشته محتوای آموزشی بر روی کاغذ بود و امروزه  محتوای آموزشی به مجموعه‌ای از عکس‌ها، انیمیشن‌های صوتی و تصویری تبدیل شده است و با کمک تکنولوژی روز می‌توان مباحث درسی را به مخاطبان آموزش داد.

وی تأکید کرد: تولید محتوا در دنیای مجازی با هدف انتقال مفاهیم، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و آموزش انجام می‌شود.

موفق‎‌ترین استارتاپ ها در حوزه آموزشی

کشاورزی ادامه داد: سامانه انتخاب آنلاین معلم خصوصی، ارائه محتوای مورد نیاز مقاطع ششم تا یازدهم، اخبار مدارس تیزهوشان، سامانه جستجو و ثبت نام دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و درخواست کلاس خصوصی، پلتفرم تعاملی مدیریت یادگیری و سیستم آموزش الکترونیک برای تسهیل ارتباط استادان با دانشجویان از جمله استارتاپ های موفق در حوزه تولید محتوای آموزشی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی ادامه داد: در پایان این استارت آپ ویکند سه تیم برتر دانشجویی به مدت یک سال در مرکز رشد واحد الکترونیکی استقرار می‌یابند و سه تیم برتر دانش آموزی هدایای نقدی را دریافت می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *