اخبار استارتاپی

اختصاص ۷۰ میلیون دلار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده، ۷۰ میلیون دلار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو احمد امیرآبادی فراهانی در نشست معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با نخبگان و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: در بودجه سال ۹۸ به بخش علم و فناوری جفا شده بود که با بررسی و پیگیری مجلس و رایزنی‌های لازم اعتبار قابل توجهی برای آن تخصیص یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در بودجه سال آینده، ۷۰ میلیون دلار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این بودجه به صورت ریالی در جهت حمایت از پارک‌های علم و فناوری در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

امیرآبادی اظهار کرد: قم از مراکز مهم و اصلی علمی در سطح کشور است و می‌توان با حمایت‌های لازم از ظرفیت‌های علمی به پیشرفت خوبی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: این استان همچنین از قطب‌های اصلی دامپروری است که در این ارتباط در صدد ایجاد شهرک داروهای دامی با حضور شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از داروها و واکسن‌های دام وارداتی است از این‌رو احداث چنین شهرکی می‌تواند گام موثری در حمایت از بخش دامپروری استان قم باشد.

وی بیان کرد: سالیانه ۳ و نیم میلیارد دلار ارز برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی از کشور خارج می‌شود که رقم بالایی است.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانش بنیان راهگشای کاهش واردات است.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای مهم اقتصادی خودکفایی در حوزه داروست که در بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *