اخبار استارتاپی

استقرار ۳۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

زدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصین در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری استان وجود دارد که نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند.

سید ایمان شریعتی در نشست خبری “معرفی فناوری شرکت های دانش بنیان برگزیده در دومین “جشنواره علمی رضوی” که در ساختمان پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد:

پارک علم و فناوری خراسان مجموعه‌ای از شرکت‌های فناور و دانش بنیان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهد و جزو سه پارک برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت مرکز رشد را در پارک علم و فناوری خراسان در اختیار داریم که این مراکز موتور پیش‌ران حمایت از ایده ها و طرح‌ها هستند، افزود: مرکز رشد حوزه کشاورزی صنایع غذایی که با همکاری مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات استان فعالیت می‌کند، مرکز رشد فرهنگی و مرکز رشد فناوری‌های ICT از جمله مراکزی هستند که در ساختمان پارک علم و فناوری خراسان مستقرند.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی اضافه کرد: سه مرکز رشد در شهرستان‌های گناباد، تربت حیدریه و نیشابور وجود دارد و از جمله ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در مشهد هستند که در این شهرستان‌ها توسعه پیدا می‌کنند و نیشابور به تنهایی ۱۰ هکتار زمین و گناباد از پنج هکتار زمین برخوردار است و مجموعه‌هایی هستند که به صورت شعبه‌ای از پارک علم و فناوری همان رسالت را در شهرستان دنبال می‌کنند.

شریعتی عنوان کرد: طبق آمار ۹ ماهه تاکنون حدود ۷۴۷ شرکت فناور و دانش بنیان از مجموعه خدمات پارک علم و فناوری شکل گرفته است و از سال‌های ابتدایی تا سال‌های اخیر، همکاری با این مجموعه‌ها باعث شد تا حضور بیشتر و انگیزه بالاتری پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از میان ۷۴۷ شرکت، در حال حاضر ۳۱۰ شرکت جاری وجود دارد و نزدیک به ۴۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین در مجموعه شرکت‌های جاری پارک علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: پارک علم و فناوری با برگزاری نشست‌، کنفرانس و همایش باعث تقویت ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و فناور با فضای مختلف جامعه در بخش‌های علمی دانشگاهی و صنعتی شده است و این ظرفیت در دومین جشنواره رضوی هم دیده شد و در کنار شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان به عنوان متولی حوزه علم و فناوری استان حضور خوبی داشتیم.

وی گفت: با ارتباط‌های خوبی که ایجاد شد، خوشبختانه موفق شدیم دستاوردهای خوبی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم و دو مجموعه از شرکت‌های فناور با محوریت تجهیزات پتروشیمی، نفت و گاز و شرکتی که در حوزه انرژی فعالیت می‌کند، در جشنواره علمی رضوی منتخب شدند و باتوجه به ظرفیت‌های مطلوبی نیز در حوزه آب که موضع استراتژیک و راهبردی در سطح کلان ملی و استان وجود دارد، فرصت را مغتنم دانستیم و اقداماتی در این زمینه انجام دادیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *