اخبار استارتاپی

به زودی شرکت های دانش بنیان بزرگ تر خواهند شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: به زودی بسیاری از شرکت های دانش بنیان با درآمدهای میلیاردی و چند هزار میلیاردی به شرکت ها بزرگی تبدیل خواهند شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پنجاه و ششمین دوره اعطای جایزه ملی البرز که در تالار سوره حوزه هنری در امروز برگزار شد، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای فعالیت ما در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی همواره تاکید داریم نیروی انسانی ما نیازمند محیط و فضایی هستند تا بتوانند کشور را از اقتصاد منبع محور به اقتصاد بر پایه نیروی انسانی تغییر دهند.

وی با بیان اینکه برخلاف بعضی از تفکرات که پول عامل اصلی است، گفت: تاکید داریم مهمترین عامل برای پیشرفت کشور محیط است و پول نیست. ستاری تاکید کرد: اصولا پول دولت در اکوسیستم فناوری مانند سَم عمل می کند و این به خاطر ماهیت پول است.

وی در خصوص واقفان حوزه علم و فناوری گفت: واقفانی همچون مردم البرز فرسنگ ها با دیدگاه های ما فاصله دارند زیرا آنها حق خودشان را روی مغزها و نیروهای انسانی سرمایه گذاری کرده اند.

ستاری با تاکید بر اینکه همواره جوانان عامل اصلی برای پیشرفت کشور محسوب می شوند، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود بیش از ۴۰ بار نام جوانان را آورده اند و این نشان می دهد جوانان از اهمیت بالایی در کشور برخوردارند و ما باید روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا آنها به کارآفرین، محققان برجسته و اساتید حرفه ای تبدیل شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در حوزه پژوهش اگر دولت هزار تومان سرمایه گذاری کند باید سایر ارگان ها همچون بخش های خصوصی، اوقاف و … ۱۰ هزار تومان سرمایه گذاری کنند زیرا پول دولت در حوزه پژوهش به درد جامعه نمی خورد؛ باید این بناها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان طی ۵ سال فعالیت ما رشد به سزایی داشتند، گفت: 

اکنون بسیاری از شرکت های دانش بنیان درآمدهای چند میلیاردی و چند هزار میلیاردی دارند و این نشان می‌دهد به زودی ما شاهد شرکت های بزرگی هستیم که درآمدهای بالایی خواهند داشت؛ این شرکت ها همان دانش بنیان ها هستند.

ستاری تاکید کرد: امیدواریم جریانی ایجاد کنیم که بتوانیم جامعه را با ایده های جوانان کشور توسعه دهیم زیرا آنان سربازانی هستند که در یک مبارزه داخلی در حال پیشرفت هستند؛ مبارزه اصلی داخلی همان تفکرات و فرهنگ است که این موضوع باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: پیش از اینها ما مذاکرات خوبی در اوقاف داشته ایم، امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود. رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: جهت گیری اصلی ما در علم و فناوری بر اساس بیانات رهبری است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *