اخبار استارتاپی

حمایت از ساخت ۵۵ محصول دانش محور

محققان کشور با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موفق به ساخت ۵۵ محصول دانش‌محور در کشور شدند.

پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محققان کشور منجر به ساخت ۵۵ محصول دانش محور در کشور شد.

هر سال محققان از سراسر کشور پروژه های تحقیقاتی خود را به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال می‌کنند. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف همچون پزشکی، هوا فضا، هنر و معماری، علوم پایه، تغییرات اقلیم، کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت است. پس از ارسال، طرح‌ها در ۲۱ کارگروه پژوهشی صندوق بررسی و داوری می‌شود.

خروجی این طرح‌های پژوهشی متفاوت است و چاپ کتاب، چاپ مقاله و ساخت نمونه محصول را شامل می‌شود. در سال جاری محققان برای ساخت ۱۳۹ نمونه محصول متعهد شدند که از این تعداد ۵۵ نمونه محصول ساخته شد.

تولید این محصولات در حوزه‌های مختلف علمی مسیر رونق اقتصاد دانش‌ بنیان را هموارتر می‌کند. زیرا از این طریق علم و دانش وارد جامعه می‌شود. تفکر و ایده خلاق نیروی انسانی نوآور پشتوانه هر یک از این محصولات است و حمایت مراکزی همچون صندوق، ورود و طی کردن این مسیر را برای افراد تسهیل می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *