اخبار استارتاپی

تجهیز چند آزاد راه به سامانه هوشمند پرداخت عوارض

سامانه هوشمند پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور در ۴ بزرگراه کشور به بهره‌برداری رسید.

مسافران از این پس هنگام عبور از ۴ بزرگراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان بدون توقف در عوارضی، پرداخت عوارض عبور خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سامانه NSPAY از طریق سرویس برداشت مستقیم توسن (پیمان) و همچنین از طریق اپ‌های بانکی کیپاد(بانک پاسارگاد)، اتول‌یار (بانک تجارت)، تاپ(بانک پارسیان)، پرنا(بانک مسکن) از این امکان استفاده کنند.

هر چند قرار بود تا پایان سال ۹۷ تمامی ۷ بزرگراه کشور به سامانه هوشمند پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور (ETC) مجهز شوند اما طبق اعلام سهیل مظلوم، مدیرعامل شرکت سپندار و مجری «طرح پرداخت نوین در آزادراه‌ها» از امروز صبح این ۴ بزرگراه به سامانه پرداخت عوارض «سامانه آنی‌رو» متصل شده‌اند.

پیش از اجرایی شدن این طرح، بانک مسکن نیز تعدادی از آزادراه‌ها را به تگ‌های هوشمند پرداخت عوارض مجهز کرده بود. سهیل مظلوم اعلام کرد که این تگ‌ها همچنان معتبر هستند و اطلاعات آنان وارد سامانه شده است و می‌توانند تگ‌های جدید بانک مسکن را نیز همچنان دریافت کنند.

او با اشاره به تفاوت در فرایند کاری NSPAY و اپ‌های بانکی گفت: «NSPAY سرویس برداشت مستقیم است: اما در اپ‌های بانکی به صورت لحظه‌ای و آنی می‌توانی عوارض را پرداخت کنید.»

همایون محبوبی، مدیراجرایی توسن بوم، نیز در مورد سامانه پرداخت بدون توقف یا NSPAY گفت: «شرکت توسن به عنوان یکی از اعضای این کنسرسیوم عملیات صادرکنندگی این سرویس را تحت برند NSPAY آغاز کرد. این سامانه مبتنی بر محصول برداشت مستقیم پیمان و روی پلتفرم بوم توسن عرضه شده است. استفاده کنندگان این سرویس باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از طی مرحله احراز هویت باید پلاک‌ یا پلاک‌های مورد نظر خود را به حساب بانکی متصل کنند. در این بخش فرد با انتخاب روش برداشت مستقیم پیمان و انتخاب بانک شماره حساب خود را جهت کسر عوارض ثبت می‌کند.»

هم‌اکنون سرویس برداشت مستقیم توسن روی بانک‌های انصار، دی، ایران زمین و اقتصاد نوین اجرا شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بانک سامان و ملت نیز به این لیست اضافه شوند.

محبوبی در پاسخ به این سوال که اگر دارنده خودرو در هیچکدام از این بانک‌ها حسابی نداشت چگونه می‌تواند از این سامانه استفاده کند، گفت: «مشتریانی که بانک آنها به صورت برداشت مستقیم فعال نیست، امکان پرداخت به صورت خود اظهاری و از طریق درگاه پرداخت برای آنها فرآهم شده است. روال ثبت هم به همان شیوه قبلی است. تنها تفاوت کار در این است که کاربر قبل از حرکت، مسیرهایی که قصد تردد را دارد انتخاب می کند و پرداخت را انجام می دهد.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. پرداخت میکنیم بازم میزنه بدهکاری.درصورتی از جامون تکون نخوردیم.دزدی توی روز روشن کی جواب این پولهای رفته از جیب مردم میده ؟

  2. این حجم از نارضایتی از یک طرح در کشور واقعا خنده داره . هرجا میریم صحبت از مشکلات این سیستم و سردرگمی مردمه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *