اخبار استارتاپی

حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه ی گردشگری

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی گفت:‌ بخشی از فعالیت پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان صنعت گردشگری اختصاص دارد که شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه گردشگری از طریق پارک حمایت می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه صنعت گردشگری ایران رو به رشد است ولی هنوز فاصله زیادی دارد تا در جایگاه اصلی خود قرار گیرد، گفت: ما اگر از منابع گردشگری بی بهره بودیم و امیدی برای دستیابی به جایگاه اصلی خود نداشتیم، اما خوشبختانه کشور ما ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد و حقیقتاً ما جزو ۱۰ کشور اول منابع گردشگری در دنیا هستیم.

محمدحسین ایمانی خوش خو با اشاره به لزوم مدیریت ظرفیت‌های گردشگری اظهار داشت: اگر این اقدام عملی شود، می‌توان رتبه کشور را در جذب گردشگر بالا برد و کسب درآمد کرد.

ایمانی خوش‌خو خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری ایران به شکل صحیح و تخصصی مدیریت نمی‌شود و باید افسوس خورد که با این حجم از گردشگری، ایران در رتبه‌های آخر جدول جهانی قرار دارد؛ برای رفع این مشکل باید به گونه‌های مختلف گردشگری توجه ویژه شود به طور مثال گردشگری مذهبی یکی از مقاصد عمده دنیا است که باید توجه‌مان را به این بخش افزایش داده و فقط به تعداد زائران کشورهای همسایه اکتفا نکنیم.

ایمانی خوش‌خو ادامه داد: بسیاری از ادیان دیگر در ایران جاذبه‌های گردشگری فراوان دارند و اگر بتوان توجه حتی درصد کمی از ۳۰۰ میلیون شیعه جهان را جذب مناطق گردشگری مذهبی کرد، رتبه ایران به میزان قابل توجهی در این صنعت تغییر می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این موضوع درباره گردشگری پزشکی و فرهنگی نیز صدق می‌کند، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تمام این موارد باید به شکل علمی شناسایی و در نهایت برنامه‌ریزی شود تا روز به روز رقم گردشگران افزایش یابد و تغییر مثبتی را در رتبه جهانی ایران شاهد باشیم.

شرایط خوب بازار کار برای رشته‌های گردشگری

وی ادامه داد: بخشی از پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی به صنعت گردشگری اختصاص دارد و شرکت‌های دانش بنیان گردشگری را حمایت می‌کند به صورتی که آنها خیلی سریع‌تر بتوانند با پشتوانه علمی کار کنند و محصولات تولید کنند.

ایمانی‌ خوش‌خو گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر چندین شرکت گردشگری به اهداف مدنظر رسیده‌اند و ظرف چند ماه آیندهما می‌توانیم آثار و نتایج کارشان را ببینیم.

رئیس پارک علم و فناوری یادآور شد: در حوزه دانشگاه‌ها نیز دانشگاهی نیست که در حال حاضر رشته گردشگری نداشته باشد و خوشبختانه رده علمی آنها تا مقطع دکتری پیش رفته است.

وی تأکید کرد: نزدیک به ۲۰ رشته گردشگری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و نکته حائز اهمیت این است که یکی از رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن خیلی زود جذب بازار کار می‌شوند، رشته‌های گردشگری است و می‌توان گفت وضعیت اشتغال دانشجویان رشته‌های گردشگری به نسبت دیگر رشته‌ها از شرایط بهتری برخوردار است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *