ایده های استارتاپی

آشنایی با برترین پلتفرم های فریلنسینگ دنیا

پلتفرم های فریلنسینگ دنیا را بهتر بشناسید .

برای راه اندازی یک کسب و کار و توسعه محصول یا خدماتتان باید مؤثر و سریع عمل کنید. باید اطمینان بیابید که استارت آپ شما از لحاظ کیفیت، نوآوری، و تسهیلات، ارزش پیشنهادی دارد، حتی اگر منابع محدودی دردسترس داشته و برای رسیدن به جایگاه برتر بازار، رقابت سنگینی در پیش داشته باشید. خب حال چطور می توانید دستیابی به توازن کامل و عالی را مدیریت کنید؟

استعدادی که به خدمت می گیرید می تواند در جهان همه چیز را تغییر دهد اما مشکل اینجاست که اکثر استارتاپ ها به بودجه ای محدود برای استخدام افراد دسترسی دارند. پس باید چه کار کنند؟

آشنایی با پلتفرم های فریلنسینگ

دراینجاست که پلتفرم‎های فریلنسینگ، به عنوان راهکاری بسیار مفید برای راه اندازی استارتاپ ها وارد عمل می‌شوند، مثلاً Airbnb شیوه مسافرت را تغییر می‌‌دهد و eBay انقلابی در خرید کردن ایجاد می‌کند. پلتفرم‌های فریلنسینگ نحوه‌ی استخدام کارمندان و راه اندازی استارتاپ ها را هم متحول می‌کنند. آنها می‌توانند در تأمین کارکنان مناسب نقش‌ها و جایگاه‌های شغلی استارتاپتان بسیار مفید واقع شوند.

به‌علاوه این پلتفرم‌ها منبع عظیمی برای توسعه‌ی استارتاپ شما هستند چراکه می‌توانید پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف مثل توسعه‌ی وب، طراحی گرافیکی، کارهای SEO ، و غیره پیدا کنید. بسته به شرایط می‌توانید به راحتی کار بیشتری برای استارتاپ خود گرفته و بر آن‌ها متمرکز شوید.

درادامه به برخی از بهترین پلتفرم‌های فریلنسینگ اشاره می‌کنیم که به همین شکل به راه اندازی استارتاپ ها کمک کرده‌اند:

Upwork پلتفرم فریلنسینگ

۱. Upwork

Upwork که قبلاً با نام Odesk شناخته می‌شد، توسط Stratis Karamanlakis و Odysseas Tsatalos آغاز به کار کرد. آنها این پلتفرم دیجیتال را ساختند تا بتوانند از راه دور کار کنند چرا که در آن زمان Stratis در یونان زندگی می‌کرد. Upwork از آن زمان توسعه یافته و حالا با ثبت ۱.۲ میلیون شغل در آن، بزرگترین پلتفرم فریلنسینگ برخط است.

به‌علاوه از لحاظ درآمد سالیانه، شماره ۱ بوده و بیش از ۴.۵ میلیون کاربر دارد. با وجود این پلتفرم، استارتاپ ها نه تنها به ذخیره‌ی عظیمی از استعداد دسترسی دارند، بلکه می‌توانند پروژه‌های فراوانی هم برعهده بگیرند.

پلتفرم فریلنسینگ Freelancer

۲. Freelancer

اگر دنبال بزرگترین بازار آزادکاری، منبع‌یابی جمعی و برون‌سپاری برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک می‌گردید، نباید فراتر از Freelancer بروید. این پلتفرم به داشتن حدود ۱۰ میلیون کاربری می‌بالد که طیف وسیعی از استعدادها را دارا بوده و می‌توانند برای انجام کارها و مشاغل بسیاری به خدمت گرفته شوند.

ازآنجا که این پلتفرم مخاطب بالایی دارد، بسیاری از مشتریان آن را برای ثبت خدمات مورد نیازشان به کار می‌برند، و این می‌تواند شانس افزایش فروش و گرفتن کار بیشتر را به استارتاپ ها بدهد. پروژه‌هایی به ارزش ۱.۳ بیلیون دلار هم در این پلتفرم ثبت شده‌اند، و این یعنی Freelancer قابلیت بسیار بالایی دارد.

پلتفرم فریلنسینگ CrowdSource

۳. CrowdSource

وقتی استارتاپ ها به دنبال انجام پروژه‌ و کار می‌گردند، این پلتفرم خیلی به دردشان می‌خورد. اگر می‌خواهید خدماتتان را ارتقا دهید، این پلتفرم راهی برای یافتن کارهای بسیار در سطوح حقوقی مختلف است. سیستم کاملی در آن تعبیه شده و استارتاپ ها می‌توانند شغل‌هایی متناسب با علایقشان پیدا کرده و با دستیابی به سطوح مشخصی در این پلتفرم، از جوایز آن بهره‌مند شوند.

تعدادی از کسب و کارهای مطرح از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛ استارتاپ ها هم می‌توانند این کار را انجام دهند چرا که استفاده از این پلتفرم ساده است، حمایت خوبی از مشتری می‌کند و دارای پرداخت رقابتی است.

فریلنسینگ

۴. Fiverr

شای وینینگر و میچا کافمن، این پلتفرم را در سال ۲۰۰۹ با این هدف منحصربه‌فرد راه اندازی کردند که امکان خرید و فروش هزاران خدمت در حوزه‌های مختلف مثل طراحی گرافیکی، برنامه‌نویسی و نوشتن را برای افراد فراهم سازند. استارتاپ ها می‌توانند از سیستم ارتقای شهرت محور این پلتفرم به‌منظور گرفتن شغل و جذب مشتریان تازه بهره گیرند.

Fiverr در حدود ۲۰۰ کشور دردسترس بوده و روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد، که آن را به یک بازار و برند جهانی تبدیل کرده، به چیزی که تمام استارتاپ ها می‌توانند برای ارتقای کسب و کار خود از آن بهره گیرند.

پلتفرم فریلنسینگ Guru

۵. Guru

Guru که در ۱۹۹۹ تأسیس شده، یک مرکز تهاتری برای کارمندان و شرکت‌های فن‌آوری است که دنبال قراردادهای کوتاه‌مدت می‌گردند. جیمز و جان اسلاوِت مدیریت این پلتفرم فریلنسینگ را برعهده داشته و موفق به جذب ۳ میلیون دلار در سرمایه گذاری فرشته و سپس ۱۶ میلیون دلار در سرمایه گذاری خطرپذیر کامل شدند، که امکان توسعه‌ی خدمات و پیشنهادات را در اختیار این پلتفرم گذاشت. امروزه استارتاپ ها می‌توانند برای یافتن پروژه‌های مناسب کاری و کسب درآمد قابل‌توجه در ۱۶۰ حوزه‌ی مختلف با کارمندان و مشتریان ارتباط برقرار کنند.

پلتفرم فریلنسینگ Newsmodo

۶. Newsmodo

کار با مشتریان بزرگ و صاحب نام در حوزه صنعت می‌تواند هر استارتاپی را شگفت‌زده کند. آیا اگر مردم بفهمند شما در بازار برای چند مشتری بزرگ و مشهور کار کرده‌اید، این شهرت مزیت بزرگی برایتان نخواهد داشت؟ این دقیقاً همان کمکی است که Newsmodo می‌تواند به شما بکند. این پلتفرم فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای کار با برندها و مشتریان محبوب پیشنهاد می‌دهد. تمرکز این پلتفرم روی روزنامه‌نگاری است، اما بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند کمک زیادی به راه اندازی موفق استارتاپ شما بکند.

فریلنسینگ

۷. Toptal

استارتاپ های حوزه توسعه نرم‌افزار، مهندسی و هم‌چنین طراحان، Toptal را درمیان دیگر پلتفرم‌های آزادکار، به مثابه یک منبع طلا خواهند دید. این پلتفرم فرآیند غربالگری گسترده‌ای دارد چرا که خدمات خود را فقط به «نخبگان» ارائه می‌کند. شبکه‌ی Toptal امکان دسترسی به بیش از ۲۰۰۰ مشتری را به استارتاپ شما داده و فرصت‌های شغلی شگفت‌انگیزی در اختیارتان می‌گذارد و اگر بیشتر به استخدام کارمندان متنوع علاقه‌‌مندید، امکان دسترسی به هزاران کارشناس ماهر را نیز برایتان فراهم می‌کند.

پلتفرم فریلنسینگ Freelanced

۸. Freelanced

با بالا رفتن محبوبیت رسانه‌های اجتماعی، یک پلتفرم فریلنسینگ به نام Freelanced.com در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد که از فرمت شبکه‌سازی اجتماعی برای گردهم آوردن مشتریان و کارمندان استفاده می‌کرد. انواع مختلفی از عضویت در این پلتفرم ارائه می‌شود که هرکدام مزایای خود را دارند. تعداد زیادی از استارتاپ ها از گزینه‌ی عضویت پولی برای دسترسی داشتن به بسیاری از قراردادها و پروژه‌ها استفاده کرده‌ و درآمدشان را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

علاوه‌براین، ذخیره‌ی عظیمی از کارمندان بالقوه وجود دارد که می‌توان به‌منظور کاهش هزینه‌های نیروی کار، بدون سازش بر سر کارمندان باکیفیت دست به انتخاب از میان آنها زد. محیط این پلتفرم، از دیگر پلتفرم‌های آزادکار خودمانی‌تر، اما درعین‌حال مؤثر، ساده و نسبتاً آسان‌فهم است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
socialnomics
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. متاسفانه هیچ یک از این پلتفرم ها برای ایران کارایی ندارد چرا که به سرعت حساب های ایران بسته می شوند…

  2. با پیشرفت تکنولوژی شغل ها تغییر میکنه و مرز بین کشورها بی ارزش می شود. ای کاش سیستم سیاسی کشور ما بهتر بشه و جوانان ایران هم از این بازار کار استفاده کنند.

  3. نمونه های ایرانی این پلتفرم ها سال هاست در ایران فعال هستند.

    parscoders.com
    anjammidam.com
    parsfreelancer.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *