اخبار استارتاپی

راه اندازی دو سامانه امدادی پیام رسان گپ در شرایط بحرانی

موسس و مدیر پیام رسان گپ از راه اندازی دو سامانه آموزشی و اطلاع‌رسانی در مواقع بحران در این پیام رسان خبر داد.

مهدی انجیدن موسس و مدیر پیام رسان گپ از راه اندازی دو سامانه آموزشی و اطلاع رسانی در مواقع بحران در این پیام رسان خبر داد و گفت: این سامانه ها که برای کمک رسانی در مواقع بحران طراحی شده اند هم اکنون آماده بهره برداری توسط سازمان هلال احمر است.

آنطور که انجیدنی اعلام کرده این دو سامانه هر کدام خدمات ویژه‌ای در زمینه آموزش و امداد به شهروندان ارائه می‌کنند. او در توضیح این دو سامانه گفت:‌ «یک سامانه مربوط به آموزش، اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی است و یک سامانه هم مربوط به امداد و نجات طراحی شده است.»

براساس اظهارت او سامانه درخواست کمک و اطلاع‌رسانی هوشمند بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی طراحی شده است. انجیدنی تاکید کرده که در صورت تایید و بهره‌برداری از این دو سامانه توسط سازمان هلال‌احمر بیش از ۳ میلیون گپ‌وند (کاربران کپ) می‌توانند همیار هلال‌احمر و آسیب‌دیدگان باشند و اگر خودشان نیز در شرایط خطر قرار گرفتند، بتوانند به صورت دقیق و هوشمند موقعیت و وضعیت خود را اطلاع دهند.

به نظر می‌رسد راه‌اندازی این سامانه‌های جدید از سوی پیام رسان گپ در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این پیام‌رسان باشد؛ چرا که چندی پیش هم مدیر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در توئیتر خود از پیام‌رسان‌های بومی و مسیریاب‌های آنلاین خواسته بود تا با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده به دنبال سیل،‌ این کسب و کارها تمهیداتی برای رفع بحران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود بیاندیشند. همزمان با منتشر شدن این توئیت توسط محمد جعفر نعناکار، مدیر پیام‌رسان گپ در پاسخ به او گفته بود که گپ در حال آماده کردن یک سامانه اطلاع‌رسانی بحران براساس موقعیت جغرافیایی است.

در چند روز اخیر برخی از کسب و کارهای استارت آپی هم سعی کرده‌اند با ارائه خدمات رفاهی و اطلاع‌رسانی هوشمند به دنبال حادثه سیل در استان‌های شمالی تا جنوبی کشور نقشی موثر در مدیریت بحران به وجود آمده در کشور داشته باشند.

اسنپ، دیجیکالا، مسیریاب نشان، پیاده، دیوار از جمله شرکت‌هایی هستند که در یک هفته اخیر با ارائه سرویس‌های ویژه و یا اعلام هشدار به صورت هوشمند تلاش کرده‌اند تا علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به کاربران، سطح خسارت و تلفات احتمالی ادامه سیل در شهرهای مختلف کشور را کاهش دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *