اخبار استارتاپی

توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال ۹۷

سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان فروشی خوب داشتند و توانستند برای گسترش صادرات خود همراه با معاون علمی به کشور‌های اروپایی بروند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه های معاونت علمی در سال گذشته اظهار کرد: سالی که گذشت از لحاظ اقتصادی نتایج اقتصاد دانش بنیان و استارت آپ ها برای مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار پربار و خوب بود.

پرویز کرمی ادامه داد: سال گذشته در حوزه اقتصاد دانش بنیان دیدار و نشست‌هایی موثر را با مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و وزرای کشور برگزار کردیم و اطمینان داریم که این دیدار‌ها و برنامه‌ها می‌توانند به پیشبرد چرخ اقتصادی شرکت های دانش بنیان کمکی بسیار کنند.

وی با بیان اینکه اطمینان و اعتماد به جوانان سبب پیشرفته اقتصاد دانش بنیان می‌شود، اظهار کرد: نوید‌هایی خوب در حوزه دانشگاهی و اقتصادی پیش روی ما قرار دارد و امیدوار هستیم تا سال آینده با قدرت بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی خوبی در حوزه بین الملل دارند

کرمی ادامه داد: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان فروشی خوب داشتند و توانستند برای گسترش صادرات خود همراه با معاون علمی به کشور‌های اروپایی بروند؛ اکنون پایگاه صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در منطقه آسیای جنوب شرقی، عراق، چین، آمریکای لاتین و آفریقا ایجاد شده است.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه امیدواریم سال آینده برنامه‌های حمایتی بیشتری داشته باشیم، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی خوب در حوزه بین الملل دارند و امیدوار هستیم امسال بتوانند موفقیت‌هایی بیشتر در بحث صادرات داشته باشند.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌هایی که سال گذشته در بدنه معاونت اجرایی شده است، بیان کرد: جشنواره ایران ساخت و همچنین برگزاری ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل از جمله برنامه‌های معاونت در سال گذشته بودند و آنها توانستند به شرکت‌های دانش بنیان کمکی خوب کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران اعمال شده و لطمه‌های بسیاری به فضای اشتغال و اقتصاد وارد شده‌ است، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به عنوان کلید فتح این مرز باشند، مسائل‌ مختلف را تعریف کنند و به پیشرفت وضعیت اقتصاد بنیان منجر شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *