اخبار استارتاپی

ارائه دستاوردهای نوآورانهدر اینوتکس ۲۰۱۹

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» خردادماه در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

مهدی صفاری نیا در نشست رسانه ای هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۹) گفت: نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری تاکنون هفت دوره در کشور برگزار شده و اکنون به محلی برای گردهمایی مؤثرترین نقش آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از هزار شرکت و استارت آپ در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و بیش از ۲۵ هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرده‌اند.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به دستاورد هفت دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: طی این هفت سال ۱۴۰ تفاهم نامه منعقد شده و تاکنون ۲۵ کشور در این رویداد حضور یافته‌اند که این نشان دهنده اهمیت اینوتکس از دیدگاه سایر کشورها است.

صفاری نیا افزود: نمایشگاه اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاستگذاران است.

وی با بیان اینکه متوسط سن بازدیدکنندگان ۲۹ سال بوده است، گفت: این عدد نشان می‌دهد جوان‌ها برای نوآوری و فناوری کشور در تلاش هستند؛ بر طبق آمار، ۲۵ درصد از بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خانم‌ها و ۷۵ درصد آقایان بوده‌اند.

رئیس با اشاره به شعار اینوتکس ۲۰۱۹ گفت: «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» شعار امسال اینوتکس است و پیش بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان بیش از ۸ هزار نفر باشد.

وی در مورد تاریخ برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ گفت: این نمایشگاه نوزدهم تا ۲۲ خردادماه در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

در ادامه، اکبر قنبرپور دبیر هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۹ گفت: پیش بینی شده که بیش از ۴۰۰ شرکت استارت آپ و سرمایه گذار در نمایشگاه اینوتکس حاضر یابند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده بیش از ۳۰ رویداد در نمایشگاه اینوتکس دایر شود، گفت: همچنین بیش از ۴۰۰ جلسه B۲B در نمایشگاه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

قنبرپور با اشاره به سه نقطه تمایز نمایشگاه اینوتکس با سایر نمایشگاه‌ها گفت: رویدادهایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شوند، جنبه بازرگانی ندارند و کلیه شرکت‌ها و استارت آپ های حاضر در نمایشگاه بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور هستند.

به گفته وی، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در نمایشگاه اینوتکس به معرفی جدیدترین فناوری‌ها و محصولات دانش بنیان خود بپردارند.

معاون نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به سه هدف اصلی اینوتکس ۲۰۱۹ گفت: سرمایه گذاری و ارتباط بین سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت‌ها و استارت آپ ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور و استارت آپ های داخلی و بین المللی و همچنین بررسی چالش و تولید محتوا از جمله اهداف اینوتکس ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

به گفته قنبرپور، رویدادهای اینوتکس استیج، اینوتکس پیچ، اینوتکس تلنت، نوآوری نوآورانه، ارائه فناوری از جمله رویدادهای تجاری و ترویجی نمایشگاه اینوتکس امسال به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین کافه سرمایه، پاویون مشاوران، تجربه فناوری، اینوجوان، هاب رسانه‌ای از جمله بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس به شمار می‌رود.

قنبرپور با بیان اینکه پیش بینی شده ۲۰ کشور خارجی محصولات خود را در نمایشگاه اینوتکس به نمایش بگذارند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تا پنجم اردیبهشت ماه برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *