اخبار استارتاپی

برگزاری تور آموزشی-گردشگری شبیه سازی کسب و‌ کار

تور آموزشی-گردشگری شبیه سازی کسب و‌ کار با هدف اتصال و آشنایی اکوسیستم استارتاپی کشور با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان گلستان برگزار می شود.

لیمو HR

بسیاری از ما هزینه های زمانی و پولی و مهمتر از همه انگیزه زیادی را برای آموزش و توسعه خود خرج می کنیم. آیا این هزینه ها بازگشت مناسبی داشته است؟ آیا توانسته ایم یاد بگیریم و تغییر کنیم؟

انتخاب درست کتاب و کلاس و معلم قدم اول در مسیر یادگیری و توسعه فردی است. ما باید توانایی این انتخاب درست و مهم را داشته باشیم. چرا که اگر به درستی انتخاب نکنیم، به ما احساس سرخوردگی دست می‌دهد و انگیزه خود را برای تغییر از دست می‌دهیم و گمان می‌کنیم که مشکل از ما بوده است که نتوانسته‌ایم، تغییر کنیم.

یکی از ملاک‌های انتخاب درست منبع یادگیری، کاربردی و مهارتی بودن آن است. دنیای رقابتی امروز، نیازمند به کارگیری دانش‌های کابردی‌ست نه آموزش‌های تئوریک. به همین دلیل امروزه شبیه‌سازها و بازی‌های جدی در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. شبیه‌سازها این امکان را به شما می‌دهند تا موقعیت واقعی تعریف کنید، تصمیم‌گیری کنید و بازخورد و نتیجه تصمیم خود را ببینید.

ما درصدد هستیم تا با برگزاری تور آموزشی-گردشگری شبیه سازی کسب و‌ کار در شهر گرگان، علاوه بر اتصال و آشنایی اکوسیستم استارتاپی کشور با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان گلستان، فضای آموزشی لازم را با استفاده از اساتید مجرب فراهم نماییم تا شرکت‌کنندگان، در این مدت ۵ روزه ضمن یادگیری مفاهیم کسب و‌ کاری با استفاده از شبیه‌ساز، از طبیعت زیبای شهر گرگان در اردیبهشت ماه لذت ببرند.

در این رویداد چه می گذرد؟

در این کارگاه شرایط راه ­اندازی و اداره یک کسب ­و ­کار به گونه ­ای شبیه ­سازی شده است که افراد بتوانند در خصوص ۳۷ مورد از مسائل اصلی کسب ­و­ کار از طراحی محصول گرفته تا انتخاب بازار هدف، قیمت گذاری، جذب و توسعه منابع انسانی، انتخاب استراتژیک عرضه کنندگان و شرکای تجاری، تأمین مالی بنگاه و … تصمیم­ گیری نموده و پیامدهای مثبت و منفی  تصمیمات خود را مشاهده کنند. این شبیه سازی به افراد این فرصت را می دهد که از نتایج تصمیمات خود درس بگیرند و در کسب و کار واقعی خود موفق‌تر عمل کنند.

در کارگاه ۳۰ ساعته که طی ۵ روز برگزار می گردد، دغدغه اصلی شرکت کنندگان ارزیابی و توسعه قابلیت­ مدیریت و کارآفرینی و تمرین عملی دانش مدیریت در چهار حوزه اصلی بازاریابی و فروش، تولید و عملیات، منابع انسانی و مالی است.

در این کارگاه فراگیران در قالب تیم­‌های سه نفره به راه‌اندازی یک کسب و کار و اداره آن با استفاده از نرم افزار شبیه­ سازی کسب و کار می پردازند. تاکید اصلی این دوره بر ضرورت بهره‌­مندی از تفکر سیستمی و شناخت تاثیرات متقابل تصمیمات حوزه‌های وظیفه‌ای گوناگون در موفقیت کسب­ و کار است.

سرفصل‌های کارگاه‌ها

از ویژگی های این رویداد، کنار هم قرارگرفتن مفاهیم گوناگون مدیریتی است که در دوره های کاربردی یا دانشگاهی به صورت تفکیک شده به افراد آموزش داده می‌شوند (مباحثی چون بازاریابی، منابع انسانی، تولید، مالی و …). بنابراین شرکت‌کنندگان این دوره تلاش می‌کنند تاثیرات متقابل تصمیمات این حوزه‌ها بر روی یکدیگر را در یک شبیه‌سازی مجازی، تجربه و درک کنند.

سرفصل­های این کارگاه به نسبت سایر دوره­ ها از تنوع و گستردگی بیشتری برخوردار است؛ اگرچه آموزه‌های تئوریک و آکادمیک عمیق و تخصصی در اغلب این موارد به شرکت‌کنندگان عرضه نخواهد شد. در همه‌ی این سرفصل‌ها، هدف آن است که شرکت‌کننده‌ی کارگاه، آموزه‌ها و مفروضات پیشین خود را در عمل بیازماید و نسبت به برخی تئوری‌های بنیادین مدیریتی و رابطه‌ی بین موضوعات، بینش و انگیزه‌ی یادگیری به دست آورد.

حوزه‌های دانشی:

  •  کارآفرینی و مدیریت کسب­ و­کارهای کوچک

  •  مدیریت منابع انسانی

  • مدیریت بازاریابی و فروش

  • حسابداری و مدیریت مالی

  • مدیریت تولید و عملیات

مخاطبین

در این دوره آموزشی افراد نقش موسس و مدیرعامل یک شرکت نوپا را بازی می‌کنند. بنابرین اصلی­ ترین مخاطب این دوره ­ها، مدیران عامل شرکت­های کوچک و متوسط هستند. این شرکت­ها می­توانند حوزه­ های گوناگون، از تولیدکننده نرم افزار رایانه ­ای گرفته تا انتشارات، تولیدکننده قطعات سخت افزاری، نمایندگی بیمه، کسب و کار اینترنتی، شرکت داروسازی، تولیدی پوشاک، موسسه حقوقی و حسابرسی و حتی موسسات فرهنگی آموزشی و مدارس را شامل شوند. مدیران این شرکت­ها می‌توانند با شرکت در دوره شبیه سازی مدیریت و کسب ­و کار، قابلیت خود در تصمیم‌گیری، حل مسئله، مدیریت بحران، مدیریت تیم­های کاری و مهم تر از همه تفکر سیستمی را که شیرازه مدیریت اثربخش و عامل ایجاد یکپارچگی در ارکان مدیریت یک بنگاه است، محک زده و توسعه بخشند.

اگر بخواهیم مخاطبین مختلف برای این دوره را نام ببریم می‌توانیم گروه های زیر را عنوان نماییم:

  •  مدیران شرکت های کوچک و متوسط

  •  مدیران استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا

  •  مدیران میانی شرکت‌ها

  •  مدیران دولتی

  •  دانشجویان مدیریت، کارآفرینی و حسابداری

  •  دانشجویان اقتصاد و مهندسی صنایع

  •  کارآفرینان

این رویداد در روزهای ۲۸ فروردین و ۱ اردیبهشت در گرگان خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، بن بست دوم، پلاک ۵، طبقه ا برگزار می شود. علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاع بیش تر به این آدرس مراجعه کنند.
برگزاری تور آموزشی-گردشگری شبیه سازی کسب و‌ کار
برگزاری تور آموزشی-گردشگری شبیه سازی کسب و‌ کار
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *