اخبار استارتاپی

هدف اصلی معاونت علمی بهبود فضای علمی و فناوری کشوراست.

ستاری گفت: تاکید ما توسعه علم و دانش و افزایش و همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار عصر امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دولا پنیا وزیر علوم فیلیپین اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی پیش آمد و تفاهم نامه ای با کشور دوست، فیلیپین به امضا رساندیم. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکید ما توسعه علم و دانش و افزایش و همکاری شرکت های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.

وی با اشاره به محور‌های همکاری ۲ کشور بیان کرد: همکاری ۲ کشور در پنج حوزه است و طرف فیلیپینی به افزایش همکاری در حوزه نانو و بیوتکنولوژی علاقه بیشتری دارد. ستاری ادامه داد: این تفاهم نامه به‌صورت خاص در چند حوزه علم و فناوری همکاری ادامه پیدا می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تبادلات علمی به بهترین شکل انجام می‌شوند گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در دستور کار است و برای بهبود عملکردشان برنامه‌های خاصی را در دستور کار قرار داده ایم. ستاری گفت: امیدواریم این تفاهم نامه سرآغازی برای بهبود فضای علمی و تبادلات فناوری باشد.

دولا پینو وزیر علوم کشور فیلیپین نیز در این مراسم با اشاره به روابط علمی میان ۲ کشور ایران و پول چین اظهار کرد: ما برای بهبود فضای علمی و تبادلات در پنج حوزه با معاونت علمی ایران تفاهم نامه را به امضا رسانده ایم. وزیر علوم کشور درباره محورهای این تفاهم نامه اظهار کرد: ما در پنج حوزه که عبارت اند از: نانوتکنولوژی بیوتکنولوژی فضایی پزشکی و در جای دیگر وارد عمل شده ایم و خواهان همکاری با کشور ایران هستیم.

وی ادامه داد: ۲ کشور ایران فیلیپین از گذشته های دور با یکدیگر ارتباط علمی داشته اند، دانشجویان ما دانشجویان میان ۲ کشور تبادل می شده است و به طور قطع با توجه به توان دانشی که میان ۲ کشور وجود دارد، می‌تواند در حوزه‌های علمیه موفقیت‌های را به دست آوریم. وزیر علوم کشور فیلیپین در پایان یادآوری کرد: همکاری میان ایران و فیلیپین از آن آغاز شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *