اخبار استارتاپی

دومین کنگره سیستم های کلان مقیاس و کلان داده

دومین دوره ی کنگره ی بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده موسوم به TopHPC ، سوم تا پنجم اردیبهشت ماه 98 در محل هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

لیمو HR

دبیرخانه ی کنگره ی بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده (TopHPC) با اشاره به برگزاری اولین دوره ی این کنگره در اردیبهشت ماه سال ۹۶، خبر از برگزاری دومین دوره ی این کنگره در ۳ تا ۵ اردیبهشت ماه ۹۸ با سخنرانی دکتر آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در محل هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی دانشگاه خوارزمی داد.

دکتر سیده لیلی میرطاهری دبیر کنگره ی TopHPC و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با واحد روابط عمومی این کنگره افزود: کنگره ی TopHPC یک رویداد مشترک میان آسیا و اروپا است که با هدف فراهم آوری فرصت مناسب برای متخصصان صنعتی، دانشمندان، دانش پژوهان و تصمیم گیران این حوزه به صورت تخصصی روی موضوع محاسبات با کارآیی بالا (HPC) و تحلیل کلان داده (Big Data) برگزار می گردد. این رویداد با نام HPCC بیش از ۲۵ دوره در اتحادیه اروپا برگزار شده است و اولین دوره آن در ایران در سال ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) برگزار گردید. این رویداد بر روی پیشرفت های فناوری در حوزه کلان داده و HPC و کاربردهای آن در زمینه های علمی، صنعتی و تجاری تمرکز می کند.

وی در ادامه افزود: فعالیت های این کنگره صرفا محدود به کنفرانس تخصصی نشده و در سه بخش دیگر از جمله مقالات، کارگاه های آموزشی و بخش نمایشگاهی به فعالیت خود ادامه می دهد. وی با تاکید بر اینکه در بخش مقالات، از بیش از ۱۳ کشور مقالات ارسالی داشته ایم افزود، طی مذاکرات صورت گرفته با انتشارات بین المللی Springer، مقالات پذیرفته شده پس از داوری نهایی، در سری کتاب های CCIS این انتشارات چاپ و نمایه خواهند شد. همچنین به مقاله ی برتر، از طرف این انتشارات، جایزه ای به مبلغ ۵۰۰ یورو اهدا خواهد شد.

دکتر میرطاهری با تاکید بر اهمیت نقش شرکت های دانش بنیان در این حوزه افزود، موضوع بهبود کسب و کار شرکت های دانش بنیان از دیگر دغدغه های این کنفرانس علمی-صنعتی است و در همین جهت تلاش شده تا با برپایی نمایشگاهی تخصصی متشکل از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه ی کلان داده و زیر ساخت های مربوط به آن در حاشیه ی این کنگره، به معرفی بهتر این شرکت ها و ایجاد راه ارتباطی مناسب بین کارفرمایان و شرکت های دانش بنیان در این حوزه، پرداخته شود.

ایشان در پایان با توجه به اهمیت جوانگرایی در فکر و عمل خاطر نشان کرد، با توجه به نو ظهور بودن این حوزه ی علمی و وجود چالش های فراوان و زمینه های کاری مناسب برای بهره گیری از این حوزه، ایده های تازه و نوظهور بسیار مفید و کارگشا می باشند که در جشنواره ی ایده این کنگره تحت عنوان جشنواره بزرگ ایده و محصول سکو، که با حمایت حامی اصلی این کنگره، شرکت صنایع یاس ارغوانی، در حال برگزاری است، تلاش شده تا ضمن ایجاد انگیزه های مالی مناسب، از ایده های برتر و خلاقانه در این جشنواره حمایت گردد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *