اخبار اطلاعات و ارتباطاتاخبار اینترنت اشیا

زارع پور: افزایش سرعت اینترنت تا خرداد ماه

اواخر سال گذشته، وزیر ارتباطات با افزایش ۳۰% قیمت اینترنت به شرط افزایش سرعت اینترنت موافقت کرد. حال در گفتگویی با مهر، وزیر ارتباطات وعده ی افزایش سرعت اینترنت را نیز داده است.

به گزارش اکوموتیو به نقل از مهر، عیس زارع پور در مصاحبه ای با مهر، وعده ی افزایش ۳۰% سرعت اینترنت را تا خردادماه داده است. به گفته ی آقای زارع پور سرعت اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰% افزایش خواهد یافت.

زارع پور در این گفتگو مدعی است:«مشاهده داشبوردهای جهانی نشان داده که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲، سرعت ثابت و سیار افزایش یافته و رتبه ما بهبود پیدا کرده است به طوری که ارتباطات موبایل ۵ پله و ارتباطات ثابت حدود ۳ پله بهبود پیدا کرده است.»

وزیر ارتباطات در ادامه افزوده است:« یکی از پروژه‌هایی که در مسیر حل مشکلات کمک می‌کند پروژه فیبرنوری است که چهره ارتباطات ثابت ما را تغییر می‌دهد چرا که بیش از ۱۰ سال است در انتهای جدول هستیم که ان‌شاءالله با اجرای این پروژه به یک سوم بالای جدول صعود پیدا می‌کنیم.»

گفتنی است عملیات ارائه زیرساخت فیبر نوری در شهرهای کوچک در حال پیگیری است. این در حالی است که همچنان مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، با محدودیت هایی در مناطق تحت پوشش و دریافت سرویس فیبر نوری مواجه هستند.

بهبود وضع اینترنت با رفع تحریم ها

با وجود محدودیت های سرویس های داخلی، اخیرا تحریم ابر آروان از سوی اتحادیه اروپا رفع شد. طبق گزارش ابر آروان، پس از ارائه مستندات لازم، تحریم این شرکت رفع شده است:

در‌ پی شکایت آروان‌کلاد و ارایه‌ی مستندات فنی و حقوقی به دیوان دادگستری اروپا (European Court of Justice)، این شرکت از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد.
آروان‌کلاد از این تصمیم شورای اروپا استقبال می‌کند و به اقدامات حقوقی خود در محاکم و مراجع بین‌المللی ادامه خواهد داد.
بیانیه رفع تحریم ابر آروان - افزایش سرعت اینترنت

نقاط مبهم سرعت اینترنت ایران

اخیرا کاربران در کشور با محدودیت ها و ناپایداری های جدی اینترنتی مواجه شده اند. با وجود ادعای وزیر ارتباطات، رتبه ایران در سایت Speedtest در فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ماه ۱۴۰۲) برای اینترنت ثابت حتی با کاهش نیز مواجه شده است. سعت اینترنت همراه نیز با افزایش چشمگیری همراه نبوده است.

باید دید در دو ماه باقی مانده، چه تغییری در زیرساخت های اینترنتی کشور اعمال خواهد شد که سرعت اینترنت را ۳۰% اضافه کند؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *