اخبار استارتاپی

فعال شدن “تماس امن” اسنپ در ۵۰ شهر

قابلیت "تماس امن" اسنپ با اضافه شدن شهرهای استان گیلان و همدان به مجموعه شهرهای دیگر هم‌اکنون در ۵۰ شهر کشور فعال است.

میثم ملاشریفی مدیر بازاریابی اسنپ با اعلام خبر اضافه شدن قابلیت “تماس امن” اسنپ درباره جزئیات آن گفت:‌ «قابلیت “تماس امن” از امروز به صورت آزمایشی در استان های گیلان و همدان فعال شده است و به این ترتیب کاربران راننده و مسافر اسنپ در بیش از ۵۰ شهر ایران به صورت کاملا رایگان از این قابلیت بهره مند هستند.»

به گفته او در حال حاضر، تماس امن اسنپی در شهرهای استان خراسان رضوی، مرکزی، فارس، اصفهان، زنجان، قم، قزوین، همدان و گیلان فعال است.

ملاشریفی در پاسخ به این سوال که این طرح چه زمانی در  تهران و دیگر شهرها اجرایی خواهد شد گفت: «با توانمند شدن زیرساخت‌‌ها قابلیت “تماس امن” به صورت آزمایشی در سایر شهرهای کشور نیز فعال خواهد شد.»

اسنپ در آذر ۱۳۹۶ قابلیت پنهان‌سازی شماره تلفن همراه یا همان «تماس امن» را برای اولین بار در ایران و در شهر مشهد به صورت آزمایشی فعال کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران راننده و مسافر اسنپ شماره همراه یکدیگر را نمی‌بینند و تماس آنها از طریق یک شماره ثابت برقرار می‌شود.

پیش از این در مهرماه سال ۹۶ خبر آزار یکی از کاربران اسنپ توسط یکی از رانندگان این اپلیکیشن باعث شد تا حسین مرادقلی، مدیر فنی اسنپ، در واکنش به اخباری که درباره اسنپ منتشر شده بود از رونمایی این قابلیت در این سامانه خبر دهد و او در آن زمان گفته بود این قابلیت باعث ایجاد امنیت برای مسافر و راننده می‌شود. حال طرح تماس امن پس از یک سال و نیم اجرایی شده و مدیربازاریابی اسنپ هدف از اجرای این طرح را ارج نهادن به حریم خصوصی کاربران و حفظ اطلاعات شخصی‌شان دانست و گفت: «استفاده از این قابلیت برای کاربران هزینه‌ای نخواهد داشت.»

یکی دیگر از سرویس‌هایی که قرار بود اسنپ آنرا اجرا کند سیستم احراز هویت تصویری رانندگان بود براساس آن رانندگان  ملزم بودند که پیش از هر بار آنلاین شدن یک سلفی از خودشان بگیرند و این سلفی به صورت خودکار با تصویر اصلی‌ تطبیق داده می‌شود. اما این قابلیت هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *