اخبار استارتاپی

حمایت ۱۴۲ میلیاردی صندوق نوآوری از صندوق توسعه فناوری های نوین

مدیر عامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین از انعقاد قراردادی با صندوق نوآوری و شکوفایی و گشایش خط اعتباری جدید برای این صندوق خبر داد.

مدیر عامل صندوق توسعه فناوری های نوین از انعقاد قراردادی با صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در این قرارداد گشایش خط اعتباری جدید برای این صندوق در نظر گرفته شد که این امر کمک به سزایی در جهت ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان خواهد کرد.

سید روح الله میرامینی با بیان اینکه در صندوق توسعه فناوری‌های نوین سعی شده تا ادبیات مشترک با شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایجاد کنیم، افزود: شناسایی ریسک شرکت‌ها و تسریع در اعطای تسهیلات از دیگر اولویت‌های این صندوق به شمار می‌رود. علاوه بر آن اعطای ضمانت‌نامه به شرکت‌ها از دیگر مأموریت‌های ما است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰۰ شرکت با صندوق توسعه فناوری‌های نوین همکاری دارند، اظهار کرد: ما تاکنون ۶۰۰ قرارداد با این تعداد شرکت منعقد کردیم و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

میرامینی خاطر نشان کرد: معوقات ما در حوزه تسهیلات کمتر از یک درصد شده که این عدد نشان می‌دهد ما در اعطای تسهیلات مسیر درستی را طی می‌کنیم و می‌توانیم به شرکت‌های فناور و دانش بنیان در کشور اعتماد کنیم.

مدیر عامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌ها صادر شده است، یادآور شد: حوزه‌های تحت پوشش ما شامل همه حوزه‌های فناوری اعم از ICT، نانو، بایو، نفت، گاز، انرژی، مکانیک و تجهیزات پزشکی می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد قراردادی با صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: بر این اساس ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان خط اعتباری و ۴۲ میلیارد تومان در قالب وام از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار این صندوق قرار گرفته است.

میرامینی خاطرنشان کرد: از آنجایی که توانسته‌ایم شبکه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کنیم، اطمینان داریم که با سرمایه گذاری که در شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد، این سرمایه باز می‌گردد و کشور می‌تواند در حوزه توسعه فناوری به اهداف خود برسد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *