اخبار استارتاپی

معرفی پیام رسان های داخلی برای انجام مکاتبات اداری

شورای عالی فضای مجازی پیام رسان های داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی را اعلام کرد.

بر اساس تصمیم شورای ملی فضای مجازی کشور، سه پیام رسان اجتماعی «بله»، «سروش» و «گپ» به عنوان پیام رسان های واجد شرایط برای انجام مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری و همچنین انجام تبلیغات توسط نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی معرفی شده اند.

بنابر خبری که در همین زمینه بر خروجی سایت شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته، براساس بند۱۱ مصوبه «سیاست‌ها واقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» شورای عالی فضای مجازی کشور استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری را ممنوع اعلام کرده و بند ۷ آن نیز تاکید بر آن دارد تا تمامی نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام رسان های اجتماعی صرفا داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.

پیش از این نیز در پاییز سال گذشته مرکز ملی فضای مجازی در ابلاغیه‌ای به وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که حمایت‌های جدید از پیام‌رسان‌های بومی تنها محدود به دو پیام‌رسان سروش و گپ خواهد بود. همچنین هر چند تاکنون جزئیات دقیق این حمایت‌ها اعلام نشده است؛ اما معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده بود که حمایت‌های دور دوم از ۲ پیام‌رسان برتر اعلام شده توسط این مرکز در بخش‌های زیرساختی خواهد بود.

طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بعد از فیلتر شدن تلگرام در اردیبهشت‌ ماه سال گذشته به صورت جدی در دستور کار نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه‌های ارتباطات، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و نهادهایی همچون قوه‌قضاییه و بانک مرکزی براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در همین زمینه قرار گرفت. سال گذشته و بعد از منشر شدن آمارهای مختلف از میزان استفاده کاربران از تلگرام علی‌رغم فیلتر بودن آن، بسیاری این اتفاق را به کم‌کاری وزارت ارتباطات در زمینه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ارتباط دادند. هرچند که رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت همان زمان با انتشار جدولی از میزان حمایت‌های هر یک از نهادها نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرد که این وزارتخانه تا کنون براساس دستورات شورای عالی فضای مجازی وظایف خود را انجام داده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *