اخبار کشاورزیاخبار استارتاپی

ایجاد دفتر مشترک نوآوری دانشگاه تهران و دانشگاه چینی

هیئت عالی‌رتبه چینی در دیدار با رئیس دانشگاه تهران بر ایجاد دفتر مشترک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه یون‌نان چین و همکاری در زمینه نوآوری و فناوری تاکید کردند.

به گزارش اکوموتیو هیئتی بلندپایه از چین با رئیس دانشگاه تهران و مسئولان روابط بین‌الملل دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.

این هیئت به سرپرستی «هوانگ یی» معاون کمیته استانی کنفرانس مشورتی سیاسی جمهوری خلق چین و متشکل از «زهو شوون»، معاون مدیرکل واحد تجارت استانی یون‌نان؛ «یانگ شائوچنگ»، رئیس دفتر همکاری منطقه‌ای استانی یون‌نان؛ «لی چینیانگ»، معاون بین‌الملل دانشگاه یون‌نان و «لی هونگ»، مدیر مؤسسه پردازش محصولات کشاورزی آکامی علوم کشاورزی یون‌نان، به دانشگاه تهران آمدند.

این هیئت ابتدا دیداری کوتاه با مدیر ایرانی مؤسسه کنفسیوس و نیز مدیر چینی مؤسسه در دانشگاه زبان‌ها و ادبیات خارجی به عمل آوردند و سپس با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاه تهران دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل و برخی مسئولان دانشگاه تهران برگزار شد، طرفین بر توسعه موارد همکاری‌های ایجاد شده قبلی بین دو دانشگاه؛ همکاری در زمینه ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه یون‌نان؛ کمک به توسعه فعالیت‌های مؤسسه کنفسسیوس و زبان چینی؛ تمرکز بیشتر بر اجرای مفاد یادداشت تفاهم قبلی تاکید کردند.

همچنین ایجاد دفتر مشترک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه یون‌نان؛ همکاری در زمینه نوآوری و فناوری؛ تبادل کارشناس در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی و اعزام تیم‌هایی متشکل از استادان دو طرف از دیگر مواردی بود که هر یک از دو دانشگاه توافق و بر آن تاکید کردند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *