اخبار استارتاپی

اولین فضای کار مشترک در زمینه علوم و فناوری اطلاعات

نخستین «فضای کار مشترک»(Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی در ایرانداک راه‌اندازی شد.

لیمو HR

فضای کار مشترک ، فضایی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت های مستقل است. در ایران فضاهای کار اشتراکی در کنار شتاب دهنده ها و اکوسیستم استارتاپی در حال توسعه هستند. این فضاها معمولاً برای رشد و توسعه استارت آپ ها شکل گرفته اند.

ایرانداک با تأمین جا برای فضای کار مشترک با مساحت نزدیک به ۱۷۰ متر مربع و همکاری بخش خصوصی میزبان شرکت‌ها، تیم‌های استارت آپ و آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات است.

از اهداف راه‌اندازی این فضا می‌توان به شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای شرکت‌ها و تیم‌های استارت آپ و آزادکاران فضای کار مشترک، کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه در فضای کار مشترک، بازاریابی فضای کار مشترک، مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران، و امور مالی، گسترش ارتباطات جهانی شرکت‌ها و تیم‌های استارت آپ و آزادکاران در چارچوب قوانین و مقررات کشور، برگزاری رویداد و آکادمی برای پر کردن شکاف میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت و دولت، آسان‌سازی استفاده شرکت‌ها و تیم‌های استارت آپ و آزادکاران از امکانات و تسهیلات شبکه شرکت‌های همراه شرکت و کمک به تأمین پیش‌نیازهای حقوقی و مالیاتی شرکت‌ها و تیم‌های استارت آپ و آزادکاران برای کار در فضای کار مشترک اشاره کرد.

طبق اعلام وزارت علوم، قرارداد راه‌اندازی نخستین فضای کار مشترک در زمینه علوم و فناوری اطلاعات، بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و شرکت نوآوری و کارآفرینی آرمانی شریف (سهامی خاص با برند تجاری «پارادایس هاب») به امضا رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *