اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

تعامل نزدیک بخش خصوصی و استارتاپ های کشاورزی با تسهیل گری دولت

در ادامه کمپین دو روزه ساری، جلسه ای بین استارتاپ ها و بخش های خصوصی مختلف تشکیل شد.

در ادامه کمپین دو روزه استارتاپی شهر ساری، امروز جلساتی با حضور فعال بخش خصوصی در مرکز آموزش تحقیقات استان مازندران برگزار شد. اولین جلسه با حضور مهندس علی آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران و با حضور تیم های استارتاپی و چندین اتحادیه مرغداری تشکیل شد. در این جلسه از استارتاپ های بخش کشاورزی، تیم های باسلام، هفت میوه، کشت کالا، بروزرسان و بازرگام حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مهدس علی آبادی و دکتر مختاری (مجری پروژه کسب و کارهای نوپا کشاورزی) به تبیین اهداف نشست پرداختند و سپس هر یک از استارتاپ ها معرفی مختصری از خود ارائه کردند و شرایطشان برای تعامل با بخش های خصوصی را مطرح کردند. در ادامه بخش خصوصی با توجه به حضور بخش دولتی ابتدا گله مندی های خود از بخش دولتی را مطرح کرد ولی پس از آن بخش خصوصی هم به تبیین شرایط خود برای تعامل با استارتاپ ها پرداخت. در انتهای جلسه نیز طرفین به شبکه سازی و تنظیم قرار برای تعاملات آتی پرداختند.

در جلسه بعدی اتحادیه های باغداران، سورتینگ داران و سردخانه داران با افراد استارتاپی آشنا شدند و زمینه های تعامل را بررسی کردند. یکی از نکاتی که به نظر می رسد قبل از این جلسه مغفول مانده بود، نقش واسطه ها در پروسه تولید بود. در حالی که افراد زیادی، واسطه ها را تنها به عنوان خریدار محصولات با قیمت کم و سپس فروش آن به چندین برابر قیمت به حلقه بعدی زنجیره می دانند، واسطه هایی وجود دارند که در تامین نهاده کمک شایانی به باغدار می رسانند و یکی از دلایل عدم تمایل باغداران به اعتماد به افرادی غیر از واسطه های شناخته شده، همین موضوع تامین نهاده ها بود که با توجه به حاضر بودن استارتاپ هایی که در سطح نهاده ها فعالیت می‌کنند، راهکارهایی برای این موضوع نیز تبیین شد.

آلبوم تصاویر:

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *